امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 19 شوال 1445 | 2024-04-27
کد خبر: 521835 |
تاریخ انتشار : 22 مهر 1402 - 11:22 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

مرحله جدید اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی با پیوستن دهک‌های ۶ و ۷ از امروز آغاز شده و بر اساس آن همه خانوارهای دهک‌های ششم و هفتم به ازای هر نفر از شارژ ۱۲۰ هزار تومانی اضافه‌تر بهره‌مند می‌شوند. به گزارش صلح خبر، چهارشنبه هفته گذشته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مشمول شدن دو […]

مرحله جدید اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی با پیوستن دهک‌های ۶ و ۷ از امروز آغاز شده و بر اساس آن همه خانوارهای دهک‌های ششم و هفتم به ازای هر نفر از شارژ ۱۲۰ هزار تومانی اضافه‌تر بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش صلح خبر، چهارشنبه هفته گذشته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مشمول شدن دو دهک ۶ و ۷ به طرح کالابرگ الکترونیکی خبر داد و اعلام کرد که از هفته آینده مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی به اجرا درخواهد آمد؛ بر این اساس از امروز به خانوارهای دهک‌های ۶ و ۷ نیز همچون دهک‌های اول تا پنجم کم درآمدی اعتبار مازاد ۱۲۰ هزار تومان به عنوان یارانه تشویقی اختصاص پیدا می‌کند.

در حال حاضر دهک اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند که با احتساب اعتبار مازاد ۱۲۰ هزار تومان ماهانه به ازای هر نفر ۵۲۰ هزار تومان یارانه تعلق می‌گیرد. با توجه به آنکه خانوارهای دهک‌های چهارم تا هفتم از یارانه ۳۰۰ هزار تومانی به ازای هر نفر برخوردارند، با احتساب اعتبار مازاد ۱۲۰ هزار تومان،‌ مبلغ ۴۲۰ هزار تومان به عنوان یارانه تشویقی در هر ماه به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود. البته شرط اختصاص یارانه تشویقی و استفاده از آن این است که ۵۰ درصد اعتبار یارانه ماهانه خود را صرف خرید ۱۱ قلم کالای اساسی پیش‌بینی شده در طرح کالابرگ الکترونیکی شامل روغن مایع، برنج ایرانی، شیر، پنیر، ماست، تخم‌مرغ، مرغ، حبوبات،‌گوشت منجمد گوساله، ماکارونی و قند و شکر کنند.

تمام کالاهای مذکور بر مبنای نرخ سال ۱۴۰۱ محاسبه و میزان اختلاف تورمی ۱۱ قلم کالای اساسی در این طرح بدون لحاظ کردن اعتبار مازاد به مردم عرضه می‌شود؛ بنابر این چنانچه خانواری همه این اقلام را به میزان موردنظر خرید کند، هزینه آن بر اساس نرخ‌ سال قبل ۵۹۳ هزار تومان است و در صورت تورم احتمالی، دولت مابه التفاوت افزایش قیمت کالاها را نسبت به سال گذشته پوشش می‌دهد به نحوی که پرداختی خانوارها تا پایان سال ثبات خواهد بود.

جزئیات اختصاص یارانه تشویقی به دهک‌های جدید از امروز

از روز ۱۰ مردادماه مقرر شد خانوارهای سه دهک‌ اول تا سوم و خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد خمینی(ره) که ماهانه به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند به شرط آنکه ۵۰ درصد مبلغ یارانه معادل ۲۰۰ هزار تومان را به خرید کالابرگ الکترونیکی اختصاص دهند، ۳۰ درصد شارژ اضافه به مبلغ ۱۲۰ هزار تومان دریافت کنند. از دوم شهریور ماه امسال نیز اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی به دو دهک دیگر تسری یافت و دهک‌های چهارم و پنجم هم مشمول اجرای این طرح شدند.

با اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دهک‌های ششم و هفتم نیز از امروز به طرح کالابرگ الکترونیکی اضافه و از یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومان بهره‌مند شدند. با پیوستن دهک‌های ششم و هفتم، جامعه تحت پوشش این طرح که پیش از این ۴۱ میلیون نفر بود به ۶۱ میلیون نفر می‌رسد و ۸۰ درصد مردم مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی می‌شوند.

مسئولان وزارت رفاه بارها اعلام کرده‌اند که استفاده و خرید در طرح کالابرگ الکترونیکی کاملا اختیاری است اما چنانچه خانوارها نیمی از اعتبار یارانه خود صرف خرید ۱۱ قلم کالای پیش‌بینی شده در طرح کنند یارانه بیشتری دریافت می‌کنند.

جزئیات اختصاص یارانه تشویقی به دهک‌های جدید از امروز

آخرین گزارش‌ها از اتصال بیش از ۱۴۵ هزار فروشگاه و مغازه به طرح کالابرگ الکترونیکی حکایت دارد و ۱۰ فروشگاه زنجیره‌ای اتکا،افق کوروش، رفاه، هفت، جانبو، دیلی مارکت، مینو مارت،گندم طلایی، ‌هایپر فامیلی و وال مارکت نیز در سراسر کشور در این طرح مشغول خدمت رسانی به خانوارهای مشمول هستند.

درحال حاضر خرید کالابرگ الکترونیکی از طریق کارت بانکی و نصب اپلیکیشن شما به نشانی https://shoma.sfara.ir  برای خانوارهای مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی صورت می‌گیرد اما به دنبال مکاتبه مسئولان وزارت رفاه با برخی از فروشگاه‌های اینترنتی امکان خرید آنلاین از «اسنپ‌مارکت» فراهم شده و تنها فروشگاه اینترنتی در سراسر کشور که به طرح کالابرگ الکترونیکی متصل شده، اسنپ مارکت است.

خانوارها در صورت تمایل می‌توانند خرید خود را از اسنپ مارکت نیز دنبال کنند که به این منظور ابتدا لازم است اپلیکیشن اسنپ مارکت را روی تلفن همراه خود نصب کرده و سپس با ورود به اپلیکیشن، کالاهای مورد نیاز خود را انتخاب و به سبد خرید اضافه کنند. بعد از اتمام خرید، در مرحله واریز وجه حتما گزینه «استفاده از کالابرگ» را انتخاب کنند.در این مرحله، رمز یکبار مصرف ۸ رقمی را باید دریافت و از طریق آن خرید خود را تکمیل کنند. جهت دریافت این رمز می‌توانند اپلیکیشن شما (شبکه ملی اعتبار) را نیز روی گوشی خود نصب یا کد پیامکی USSD ارسال شده توسط شماره #۱۴۶۳*۵۰۰* را وارد کنند.پس از انجام این مراحل، از اعتبار کالابرگ الکترونیکی که همان اعتبار یارانه دریافتی است استفاده کرده‌اند.

به گزارش صلح خبر،طرح کالابرگ الکترونیکی ابتکار دولت سیزدهم است که با هدف حمایت از اقشار کم درآمد و حفظ سلامت غذایی و رساندن کالری مناسب، ریز مغذی‌ها و پروتئین به خانوارها به اجرا درآمده است. دولت به دنبال حذف ارز ترجیحی و جلوگیری از تاثیر آن بر سفره مردم و مقابله با تورم در قالب اجرای این طرح، حمایت از معیشت اقشار کم درآمد و تامین اقلام اساسی و مایحتاج مورد نیاز خانوارها را در دستور کار قرار داد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید