امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 18 شوال 1445 | 2024-04-26
کد خبر: 476971 |
تاریخ انتشار : 05 مرداد 1401 - 12:15 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از اضافه شدن ۱۳۰۰ عضو جدید به جمعیت گروه‌های داوطلب واکنش اضطراری محلات یا همان دوام خبر داد. به گزارش صلح خبر، علی نصیری در گردهم‌آیی داوطلبان واکنش اضطراری محلات که صبح امروز در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد، اظهارکرد: شهر تهران با انواع مخاطرات نظیر […]

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از اضافه شدن ۱۳۰۰ عضو جدید به جمعیت گروه‌های داوطلب واکنش اضطراری محلات یا همان دوام خبر داد.

به گزارش صلح خبر، علی نصیری در گردهم‌آیی داوطلبان واکنش اضطراری محلات که صبح امروز در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد، اظهارکرد: شهر تهران با انواع مخاطرات نظیر سیل، فرونشست، زلزله، توفان و… روبه‌رو است که باید همواره آمادگی مواجهه با آن‌ها را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در همه کشورهای دنیا مردم نقش محوری در مدیریت بحران دارند، گفت: مدیریت بحران از قبل از وقوع حادثه شروع می‌شود. ما باید آماده شویم و آموزش ببینیم و تجهیز شویم تا اگر حادثه رخ داد چگونه رفتار کنیم. جمعیت داوطلبان واکنش اضطراری محلات یا همان دوام به عنوان الگو در این زمینه شناخته می‌شود و همه شهرها در حال الگوبرداری از آن برای مدیریت بحران جامعه محور هستند.

نصیری اضافه کرد: بحران چیز کوچکی نیست و دولت به تنهایی نمی‌تواند آن را مدیریت کند. در طول هشت سال جنگ تحمیلی مردم به کمک دولت آمدند و در کنترل پاندمی کرونا نیز مردم همین نقش را ایفا کردند. زمانی که مردم در صف‌های بهم پیچیده برای واکسن بودند، این اعضای گروه‌های دوام بودند که ایثارگرانه، داوطلبانه، بی‌منت و خستگی‌ناپذیر جمع شدند تا مشکلات و آلام مردم را رفع کنند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به دیگر اقدامات گروه‌های دوام گفت: دامنه اقدامات دوام فقط در حادثه نیست بلکه در پیشگیری از حوادث نیز فعالیت دارد. ما درحال دنبال کردن طرح دوام مسجد محور هستیم. همچنین ما در همین مدت ۱۳۰۰ عضو جدید و ۲۱ هزار ثبت نامی داشتیم.

وی افزود: اعضای گروه‌های داوم هفت سال بود که جلسه‌ای نداشتند و حالا پس از هفت سال، امروز اینجا کنار هم جمع شدند. در این مدت میانگین سنی اعضای گروه‌های دوام چهارسال جوان‌تر شده و همچنین به عدالت جنسیتی نیز نزدیک‌تر شده‌ایم.

در همین زمینه بخوانید: جمعیت “دوام” حلقه وصل مردم و سازمان مدیریت بحران

نصیری با اشاره به خواسته‌های اعضای گروه‌های دوام مدیریت شهری گفت: خواسته جمعیت دوام تثبیت جایگاه خانه دوام و ایمنی است. همچنین خواسته ما این است که مدیران سراهای محله از گروه‌های دوام و اعضای آنها حمایت کنند. خواسته بعدی ما این است که گروه‌های دوام از امکانات رفاهی شهرداری، ورزشی و کارت بلیت اتوبوس و مترو بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید