امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 3 ذو القعدة 1445 | 2024-05-10
کد خبر: 520255 |
تاریخ انتشار : 10 مهر 1402 - 16:00 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش صلح خبر به نقل از روسیاالیوم، انصار الله یمن به تعلیق پروازها میان صنعا و اردن واکنش نشان داد و شرکت هواپیمایی یمن را به افزایش تنش تهدید کرد. حسین العزی، معاون وزیر خارجه دولت پیشبرد امور وابسته به انصار الله در یمن در واکنش به تعلیق پروازها گفت: ما تنها برداشت مبالغ […]

به گزارش صلح خبر به نقل از روسیاالیوم، انصار الله یمن به تعلیق پروازها میان صنعا و اردن واکنش نشان داد و شرکت هواپیمایی یمن را به افزایش تنش تهدید کرد.
حسین العزی، معاون وزیر خارجه دولت پیشبرد امور وابسته به انصار الله در یمن در واکنش به تعلیق پروازها گفت: ما تنها برداشت مبالغ بزرگ را برای جلوگیری از فساد و اهتمام نسبت به رفتار پاکدستانه، منظم و شفاف به نفع این شرکت متوقف کردیم.
وی هشدار داد: تلاش برای فشار بر انصار الله و قرار دادن آن بر سر دو راهی فساد یا محرومیت شهروندان یمن از سفر اقدامی زشت و ناپسندی است و در صورت اصرار بر این امر گزینه افزایش تنش را در دست داریم اما ما آنرا نمی خواهیم.
العزی از شرکت هواپیمایی یمن خواست نسبت به درگیری سیاسی در این کشور برای نهمین سال پیاپی بی طرف باشد.
العزی تصریح کرد: ما امیدواریم و دعوت به همکاری مشترک برای دور نگه داشتن هواپیمایی ملی و حفاظت از آن در قبال هرگونه بهره برداری سیاسی داریم که با هدف باج خواهی از صنعا رخ می دهد.
این درحالی است که پیش از این، مجلس نمایندگان یمن در بیانیه‌ای تعلیق پروازهای فرودگاه بین‌المللی صنعا به اردن توسط سازمان هواپیمایی یمن تحت فشار ائتلاف متجاوز را محکوم و در بیانیه ای اعلام کرده بود: مجلس نمایندگان تعلیق پروازهای خطوط هوایی یمن از فرودگاه صنعا به اردن را محکوم می‌کند. این اقدام نشان دهنده تداوم بی‌توجهی به درد و رنج ملت یمن است. اقدامات پوچ مزدوران در چارچوب گسترش دایره هدر دادن ثروت و منابع یمنی‌ها و از بین بردن آن به نفع متجاوزان و سرگردانی خودشان در هتل‌های ریاض و ابوظبی است.
در این بیانیه آمده است: در زمانی که مذاکرات برای گسترش پروازها انجام می‌شد، این اقدامات بهانه‌ای برای محاصره، بستن فرودگاه و فرار از تعهدات صلح شد. اقدامات یمن ایرویز با حمایت و تایید کشورهای ائتلاف متجاوز با هدف دور زدن و عمل نکردن به تعهدات خود در قبال روند صلح انجام می‌شود. ما بر اهمیت اتخاذ تدابیر و رویه‌هایی برای جلوگیری از غارت مستمر منابع و توانایی‌های یمن توسط ائتلاف متجاوز و مزدوران آن تاکید می‌کنیم.
همچنین وزارت حمل و نقل دولت نجات ملی یمن نیز، تعلیق پروازهای خطوط هوایی یمن از طریق فرودگاه بین المللی صنعا را نشان از عدم جدیت کشورهای متجاوز در رویکرد جدی صلح و بی توجهی به همه تلاش های انجام شده در این زمینه ارزیابی کرد.
وزارت حمل و نقل یمن در این باره تاکید کرد: شرکت هواپیمایی با نشر اکاذیب و ادعاهای دور از واقعیت، به نمایندگی از کشورهای متجاوز، جنایت محاصره را متحمل شده و بر رنج مردم یمن افزوده و حق سفر و سفرهای انسانی را از آنها سلب کرده است.
لازم به ذکر است که این واکنش ها پس از آن رخ می دهد که ائتلاف متجاوز، شرکت هواپیمایی یمن را تحت فشار قرار داد تا در اقدامی جدید برای ایجاد مانع در روند صلح با میانجیگری عمان، پروازهای خود به فرودگاه بین‌المللی صنعا را به حالت تعلیق درآورد. این درحالی است که گزارش‌های بین المللی از نیاز حدود ۲۲ میلیون شهروند یمنی به کمک‌های انسانی فوری در نتیجه تداوم جنگ و محاصره این کشور خبر می‌دهد و بحران کنونی یمن را بزرگترین بحران کنونی جهان ارزیابی می‌کنند.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید