امروز: یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 27 شوال 1445 | 2024-05-05
کد خبر: 485249 |
تاریخ انتشار : 24 مهر 1401 - 16:32 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

پایگاه خبری بلومبرگ گزارش داد که یک مقام ارشد ناتو از یک سفیر چین به دلیل “عدم تمایل پکن” نسبت به دنبال کردن الگوهای کشورهای غربی و محکومیت روسیه در درگیری اوکراین انتقاد کرد. به گزارش صلح خبر، به نقل از راشا تودی، دریاسالار راب بائر، رئیس کمیته نظامی ناتو در “مجمع سالیانه مدار شمالگان”، […]

پایگاه خبری بلومبرگ گزارش داد که یک مقام ارشد ناتو از یک سفیر چین به دلیل “عدم تمایل پکن” نسبت به دنبال کردن الگوهای کشورهای غربی و محکومیت روسیه در درگیری اوکراین انتقاد کرد.

به گزارش صلح خبر، به نقل از راشا تودی، دریاسالار راب بائر، رئیس کمیته نظامی ناتو در “مجمع سالیانه مدار شمالگان”، چین را به “تضعیف نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین” متهم کرد و افزود که پکن ارزش‌های غرب را به اشتراک نمی‌گذارد.
براساس گزارش روز شنبه بلومبرگ، «هی رولانگ» سفیر چین در آیسلند، اظهارات راب بائر را به چالش کشید و گفت: «دریاسالار، با نهایت احترام، سخنرانی و اظهارات شما مملو از غرور و تکبر است.»
این رئیس کمیته نظامی ناتو در پاسخ گفت: «چین اصرار کرده که از اصول حاکمیت و اهمیت مرزهای شناخته‌شده بین‌المللی در جهان حمایت می‌کند… پس چرا این کشور همچنان حمله روسیه به اوکراین را محکوم نمی‌کند؟»
بر اساس این گزارش، رولانگ در پاسخ گفت که پکن به بحران اوکراین از “دیدگاه تاریخی” نگاه می‌کند و همچنین از غرب می‌خواهد که به “ریشه جنگ مسکو و کی‌یف پی ببرد.”
سپس رولانگ در تلاشی آشکار برای کاهش تنش‌ها، عکس‌هایی را از این کنفرانس در توییتر خود منتشر کرد، که در یکی از عکس‌ها او با رئیس کمیته نظامی ناتو دست می‌دهد. این سفیر چین درخصوص این عکس نوشت: بسیار خوب است وقتی که ایده‌های متفاوت دارید، درباره آن‌ها گفت‌وگو کنید. افزایش درک متقابل جهان ما را به مکانی صلح‌آمیزتر بدل خواهد کرد.
علی‌رغم بسیاری از کشورهای غربی، چین از محکوم کردن مسکو و اعمال تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل حمله این کشور به اوکراین خودداری کرده است. پکن بارها خاطرنشان کرده که کشورهای غربی و اوکراین در مرتفع کردن “نگرانی‌های امنیتی مشروع روسیه” شکست خورده‌اند. همچنین، چین از ناتو به دلیل تشدید تنش‌ها میان مسکو و کی‌یف و رساندن آن‌ها به “نقطه بحران” انتقاد کرده است.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید