امروز: یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 5 ذو القعدة 1445 | 2024-05-12
کد خبر: 208038 |
تاریخ انتشار : 28 آبان 1396 - 21:09 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله عکس صلح خبر جبال مکحول عراق 3075156147481835318 یکشنبه 28 آبان 1396 عکاس: مهدی جهانگیری جبال مکحول عراق جبال مکحول عراق منطقه ای در نزدیکی بزرگترین پالایشگاه عراق یعنی پالایشگاه بیجی است.بعد از پاکسازی بیجی، نیروهای باقیمانده تکفیری داعش به کوههای اطراف منطقه گریختند. بواسطه عوارض طبیعی زمین در این منطقه، نبرد، شکل […]

به گزارش مجله عکس صلح خبر

جبال مکحول عراق

3075156147481835318

یکشنبه 28 آبان 1396

عکاس: مهدی جهانگیری

جبال مکحول عراق

جبال مکحول عراق منطقه ای در نزدیکی بزرگترین پالایشگاه عراق یعنی پالایشگاه بیجی است.بعد از پاکسازی بیجی، نیروهای باقیمانده تکفیری داعش به کوههای اطراف منطقه گریختند. بواسطه عوارض طبیعی زمین در این منطقه، نبرد، شکل تازه ای به خود گرفت و دشوار تر از پیش شد. نیروهای زیادی از لواء علی اکبر(ع) در این منطقه به شهادت رسیدند. در حال حاضر این منطقه نیز تقریبا پاکسازی شده و در کنترل نیروهای حرکه النجبا به فرماندهی حاج رضوان و زیر نظر شیخ اکرم کعبی میباشد.علاوه بر پالایشگاه بزرگ بیجی، عامل دیگری که این منطقه را از سایر خطوط مقدم درگیری متمایز میکند، بقایای قصرهای تفریحی صدام حسین است. جبل مکحول نسبتا جزو مناطق خوش آب و هوای عراق به حساب می آید. رودخانه ای که از پایین این رشته کوه میگذرد دلیلی بر این مدعاست.دو قصر با شکوه بر بلندای این رشته کوه وجود دارد. یکی متعلق به شخص صدام حسین و دیگری متعلق به پسر وی بوده است. در سال 2003 و در جریان حمله امریکا به عراق این دو قصر هدف موشک های امریکایی قرار میگیرند و با اینکه قابل سکونت نیست اما هنوز پابرجاست.معادله ی غریبی ست وقتی در این قصر قدم میزنی و به ساکنین آن طی سالهای اخیر فکر میکنی. به قبل از 2003 و حضور صدام و کمی بعدتر حمله ی آمریکایی ها و استفاده از این قصر به عنوان مقری برای نیروهای نظامی خود. به حضور داعش در این ارتفاعات و به امروز که سنگر و خوابگاه رزمندگان بسیج مردمی عراق شده. و غریب تر آنکه برخی از نیروهای داعش و فرماندهان کنونی حشد الشعبی عراق، مدتی در زندان های صدام حسین و مدتی در بند نیروهای امریکایی و در برخی موارد هم سلول بوده اند.

منبع : Jamejamonline

اگر فیلم یا فیلم یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و فیلم ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید