امروز: شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 11 ذو القعدة 1445 | 2024-05-18
کد خبر: 68657 |
تاریخ انتشار : 21 خرداد 1394 - 11:48 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

جاسوسی اسرائیل از مذاکرات هسته ای ایران کاسبرسکی ادامه داد: به صورت ملموس، بسیاری از حملات جدید ویروس جاسوسی دوکو در سال 2014 و 2015 مرتبط با نشست های ایران با گروه 1+5 بوده است. به تازگی گزارشی فاش شده که نشان می دهد اسرائیل از مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 جاسوسی می […]

جاسوسی اسرائیل از مذاکرات هسته ای ایران

کاسبرسکی ادامه داد: به صورت ملموس، بسیاری از حملات جدید ویروس جاسوسی دوکو در سال 2014 و 2015 مرتبط با نشست های ایران با گروه 1+5 بوده است.

به تازگی گزارشی فاش شده که نشان می دهد اسرائیل از مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 جاسوسی می کرد.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک شرکت روسی فعال در زمینه امنیت شبکه های کامپیوتری و اینترنتی اعلام کرد از یک ویروس برای جاسوسی از مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 استفاده شده و به طور جدی متهم این جاسوسی، اسرائیل است.

اسرائیل مهمترین و سرسخت ترین مخالف روند فعلی مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 است.

شرکت روسی کاسبرسکی در گزارشی توضیح داد که این ویروس به نام “دوکو” را در شبکه های کامپیوتری خود کشف کرده است. از این ویروس برای جاسوسی از مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 در سال های 2014 و 2015 استفاده شد.

ایران و گروه 1+5 در حال مذاکره برای دست یابی به توافقی برای حل مسئله هسته ای تهران هستند. عمده جلسات مذاکرات میان دو طرف در شهرهای اروپایی مانند وین، ژنو و لوزان برگزار شد.

 

اخبار,اخبارسیاست  خارجی  , ویروس دوکو

خبرگزاری فرانسه اضافه کرد: احتمال داده می شود این ویروس در سال 2012 ساخته شده است. این ویروس یا بدافزار، برنامه جاسوسی پیشرفته ای مانند ویروس “استاکس نت” است. بسیاری از ناظران معتقدند این ویروس جاسوسی از اسرائیل آمده است.

مقامات رسمی اسرائیل هنوز در این باره اظهارنظری نکرده اند.

شرکت روسی کاسبرسکی ادامه داد:  تحلیل فنی به این موضوع اشاره می کند که حملات جدید توسط نسخه جدید و به روز شده ویروس دوکو 2011 باشد.

کارشناسان شرکت روسی کاسبرسکی تاکید کرده اند ردیابی نسخه جدید و پیشرفته دوکو بسیار سخت و پیچیده است زیرا هیچ تغییری در برنامه های کامپیوتر و شبکه های اینترنتی ایجاد نمی کند.

شرکت روسی کاسبرسکی در ابتدا این ویروس جاسوس را در کامپیوترهای خود کشف کرد و سپس با ردیابی آن، قربانیان این ویروس جاسوسی در کشورهای غربی، خاورمیانه و آسیا را مشخص کرد.

کاسبرسکی ادامه داد: به صورت ملموس، بسیاری از حملات جدید ویروس جاسوسی دوکو در سال 2014 و 2015 مرتبط با جلسات مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 بوده است.

روزنامه وال استریت ژورنال هم نوشت: بررسی های کاسبرسکی تایید می کند که اسرائیل عامل ایجاد و هدایت ویروس جاسوسی دوکو است.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 1
    1. نویسنده :علی.جوادی

      ممنون از پایگاه خبری تون