امروز: شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 26 شوال 1445 | 2024-05-04
کد خبر: 475197 |
تاریخ انتشار : 20 تیر 1401 - 12:32 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

رئیس‌جمهور سابق لهستان معتقد است برای رسیدن به امنیت در جهان، روسیه باید “تجزیه شود”. او توضیح داد: “یا سیستم سیاسی روسیه را تغییر دهید یا آن را به جمعیتی کمتر از ۵۰ میلیون نفر برسانید.” به گزارش صلح خبر به نقل از تاس، لخ والسا، رئیس جمهور سابق لهستان، برنده جایزه صلح نوبل، در […]

رئیس‌جمهور سابق لهستان معتقد است برای رسیدن به امنیت در جهان، روسیه باید “تجزیه شود”. او توضیح داد: “یا سیستم سیاسی روسیه را تغییر دهید یا آن را به جمعیتی کمتر از ۵۰ میلیون نفر برسانید.”

به گزارش صلح خبر به نقل از تاس، لخ والسا، رئیس جمهور سابق لهستان، برنده جایزه صلح نوبل، در گفتگو با شبکه تلویزیونی ال اس آی اذعان داشت که غرب علاقه مند به گسترش حوزه های نفوذ است. او گفت: ما باید درک کنیم که غرب در حال گسترش قدرت خود از طریق ناتو، اتحادیه اروپا، از طریق توسعه به روش های دموکراتیک است.
روزنامه فرانسوی “لو فیگارو” بخش‌هایی از این مصاحبه را منتشر کرد که وی در آن از غرب خواسته است تلاش‌های خود را فراتر از آزادسازی اوکراین ببرد و برای آزادسازی روسیه نیز بکوشد.
لخ والسا گفت: ضروری است که برای تغییرات در سیستم سیاسی روسیه تلاش کنیم. جمعیت روسیه نباید از ۵۰ میلیون تن فراتر رود. ۶۰ قوم مختلف وجود داشتند که به روسیه الحاق شدند. این ۶۰ قوم همان طور که اوکراینی‌ها امروز بلعیده می‌شوند، بلعیده شده‌اند. ما باید به این مردم کمک کنیم تا به پا خیزند. ما باید یا سیستم سیاسی روسیه را تغییر دهیم یا جمعیت روسیه را به کمتر از ۵۰ میلیون تن کاهش دهیم.
وی با اشاره به دوران پس از فروپاشی جماهیر شوروی سابق گفت: ما این مردم را تنها گذاشتیم. این اشتباه غرب بود. می‌خواستم این بار متفاوت عمل کنم اما اجازه فعالیت نداشتم.
وی مدعی شد: در حال حاضر تغییر سیستم سیاسی روسیه یا حتی سازماندهی یک قیام مردمی در روسیه ضروری است.
لخ والسا ۷۸ ساله تصریح کرد: حتی اگر اوکراین در جنگ با روسیه پیروز شود، پنج تا ۱۰ سال دیگر شاهد همین اتفاق و ظهور ولادیمیر پوتینی دیگر خواهیم بود. اگر تغییر سیستم سیاسی روسیه غیرممکن است، تنها با تجزیه روسیه امروز می‌توانیم امنیت جهانی را تضمین کنیم.
لخ والسا گفت: غرب به شیوه‌ای دموکراتیک و از طریق ناتو و اتحادیه اروپا در حال توسعه نفوذ خود است اما روسیه این کار را با کمک خشونت انجام می‌دهد.
وی همچنین پیش‌بینی کرد که جهان احتمالا مجددا به دو دسته تقسیم می‌شود: یکی غرب با ناتو و دیگری روسیه و چین.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید