امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 3 ذو القعدة 1445 | 2024-05-10
کد خبر: 508784 |
تاریخ انتشار : 29 خرداد 1402 - 9:34 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران بر لزوم ایجاد جذابیت سفر با حمل و نقل عمومی به خصوص اتوبوس تاکید کرد. جعفرتشکری هاشمی درگفت‌وگو با صلح خبر، درباره لزوم ایجاد جذابیت سفر با حمل و نقل عمومی، گفت: اینکه یک اتوبوس با بیش از ۵۰ مسافر در ترافیک خودروهای عبوری بماند درست نیست؛ […]

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران بر لزوم ایجاد جذابیت سفر با حمل و نقل عمومی به خصوص اتوبوس تاکید کرد.

جعفرتشکری هاشمی درگفت‌وگو با صلح خبر، درباره لزوم ایجاد جذابیت سفر با حمل و نقل عمومی، گفت: اینکه یک اتوبوس با بیش از ۵۰ مسافر در ترافیک خودروهای عبوری بماند درست نیست؛ چرا که یک اتوبوس که وسیله حمل و نقل عمومی است و تعداد افرادی که در آن هستند چندین برابر یک خودروی شخصی است، با این روش باید همانند خودروهای تک سرنشین در ترافیک بماند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه شرایط مساوی خودروهای حمل و نقل عمومی با خودروهای شخصی سبب شده که استفاده از حمل و نقل عمومی جذابیتی برای مردم نداشته باشد، افزود: با مجموعه حمل و نقل شهرداری تهران صحبت کردیم که مسیرهای تردد ویژه را توسعه دهند تا اتوبوس‌ها در ترافیک خودروها متوقف نشوند.

وی با بیان اینکه توسعه خطوط ویژه برای اتوبوس‌ها، راندمان کاری را افزایش داده و موجب رضایتمندی شهروندان می‌شود و همین مسئله موجب افزایش جذابیت سفر با حمل و نقل عمومی به خصوص اتوبوس می‌شود، گفت: راه اندازی خطوط علاوه بر اینکه سرعت حمل و نقل عمومی را افزایش می‌دهد، توجیه اقتصادی نیز دارد و مسافران بیشتری توسط شبکه حمل و نقل عمومی به خصوص اتوبوس جابجا می‌شوند و از هر جهت که به این موضوع نگاه کنیم مطلوبیت ایجاد می‌شود.

تشکری هاشمی با بیان اینکه الزاما نباید مدل خطوط بی آر تی را برای ایجاد مسیر ویژه دنبال کرد، ادامه داد: در حال حاضر به خیابان‌های شهر که نگاه می‌کنیم در دو طرف خیابان فضای پارک حاشیه‌ای در اختیار خودروهای شخصی است در حالیکه می‌توان در مسیرهای پرتردد و با تراکم بالای خودروی شخصی، یک لاین پارک حاشیه‌ای را به مسیر ویژه اتوبوس تبدیل کرد و همچون اتفاقی که در خیابان بهشتی رخ داده با حذف یک طرف پارک حاشیه‌ای، مسیر را به حرکت اتوبوس اختصاص می‌دهیم. البته دقت داشته باشید که تنها ایجاد یک خط ویژه نمی‌تواند بطور کامل اثربخش باشد؛ بلکه باید شبکه سیستم حمل و نقل سریع ایجاد کرد یعنی خط ویژه اتوبوس ما در نقاطی به شبکه مترو نیز متصل باشد و اتوبوس‌هایی که در این مسیر استفاده می‌شوند نیز با کمترین توقع مسیر خود را ادامه دهند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران  در پاسخ به این سوال که آیا درست است که برخی کارشناسان معتقدند، ایجاد خط ویژه در یک سمت خیابان به اقتصاد مغازه دارها در همان سمت خیابان لطمه وارد می‌کند؟ گفت: این تصور که اگر خیابان‌ها در اختیار خودروهای شخصی باشند، رونق اقتصادی ایجاد می‌شود یک نگاه جانب‌دارانه است. چرا که روزانه میلیون‌ها نفر در تهران سفر می‌کنند و این افراد حق بیشتری از خودروسواران شخصی دارند و ما تنها پیشنهاد دادیم که یک لاین پارک حاشیه‌ای را برای افزایش سفر با حمل و نقل عمومی به خط ویژه اختصاص دهیم.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید