امروز: دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 28 شوال 1445 | 2024-05-06
کد خبر: 531050 |
تاریخ انتشار : 29 آذر 1402 - 15:57 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

اصغر سمسارزاده و عذرا وکیلی دو تن از هنرمندان قدیمی رادیو از خاطراتشان با توران مهرزاد، هنرمند فقید کشورمان گفتند. به گزارش صلح خبر به نقل از ایسنا، توران مهرزاد هنرمند پیشکسوت رادیو، تئاتر، سینما و تلویزیون و صدای ماندگار نمایش‌های رادیویی شامگاه سه‌شنبه، ۲۸ آذر ماه بر اثر کهولت سن در سن ۹۳ سالگی […]

اصغر سمسارزاده و عذرا وکیلی دو تن از هنرمندان قدیمی رادیو از خاطراتشان با توران مهرزاد، هنرمند فقید کشورمان گفتند.
به گزارش صلح خبر به نقل از ایسنا، توران مهرزاد هنرمند پیشکسوت رادیو، تئاتر، سینما و تلویزیون و صدای ماندگار نمایش‌های رادیویی شامگاه سه‌شنبه، ۲۸ آذر ماه بر اثر کهولت سن در سن ۹۳ سالگی درگذشت.
زنده‌یاد توران مهرزاد متولد ۱۳۰۹ بود و از سال ۱۳۲۳ فعالیت‌های هنری خود را در تئاتر شروع کرد و سپس فعالیت خود را با ایفای نقش در نمایش‌های رادیویی ادامه داد. وی یکی از آخرین بازماندگان نسل اول رادیو در ایران بود.

اصغر سمسارزاده، از بازیگران «صبح جمعه باشما» و هنرمندان قدیمی کشورمان ضمن عرض تسلیت به جامعه هنری با یادی از توران مهرزاد به همکاری‌اش با این هنرمند فقید اشاره می‌کند.
سمسارزاده می‌گوید: سابقه آشنایی من با مرحوم «توران مهرزاد» به بیش از هفت دهه گذشته باز می‌گردد. برای اولین بار در «تئاتر تهران» با وی روی صحنه رفتم ولی قبل از آن صدای او را در «داستان شب» شنیده بودم. «داستان شب» که به کارگردانی مرحوم صادق بهرامی و روایتگری زنده‌یاد رضا معینی از رادیو ایران پخش می‌شد و اکنون این برنامه با نام «قصه شب» همچنان از این شبکه رادیویی پخش می‌شود.
در ادامه با صحبت‌های عذرا وکیلی، تهیه‌کننده و گوینده قدیمی رادیو همراه می شویم.
وکیلی هم با ابراز تاسف از درگذشت توران مهرزاد به بیان خاطراتی از این هنرمند می‌پردازد.
او یادآور می‌شود: وقتی من به گروه «داستان شب» پیوستم حدودا ۱۸ یا ۱۹ ساله بودم. توران مهرزاد در آن مقطع یکی از بازیگران به نام «داستان شب» بود ولی با این حال رفتار بسیار دوستانه و محترمی داشت چنان‌که این دوستی برای همیشه ماندگار شد.
به گزارش صلح خبر به نقل از ایسنا، «توران مهرزاد» در سال ۱۳۲۳ فعالیت‌های هنری خود را در تئاتر شروع کرد و بعد هم کارش را با ایفای نقش در نمایش‌های رادیویی ادامه داد. پری، خط قرمز، عینک دودی، برج مینو، قرمز، دلشدگان و لیلا از جمله فیلم های سینمایی این بازیگر هستند و از مهمترین سریال‌های تلویزیونی‌اش هم به سریال «امام علی (ع)» و «این خانه دور است» می‌توان اشاره کرد.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید