امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 18 شوال 1445 | 2024-04-26
کد خبر: 103478 |
تاریخ انتشار : 13 شهریور 1395 - 15:33 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

گروه محیط زیست؛ به گزارش خبرگزاری مهر، سند تفاهم نامه همکاری‌های مشترک اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران و اداره کل ورزش و جوانان استان صبح امروز و همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) به امضاء رسید. این تفاهم نامه در راستای اصل پنجاهم قانون اساسی و افزایش دانش محیط […]

گروه محیط زیست؛

به گزارش خبرگزاری مهر، سند تفاهم نامه همکاری‌های مشترک اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران و اداره کل ورزش و جوانان استان صبح امروز و همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) به امضاء رسید.

این تفاهم نامه در راستای اصل پنجاهم قانون اساسی و افزایش دانش محیط زیستی در جامعه جوان و ورزشی کشور امضاء شده است و از اهداف این تفاهم نامه می‌توان به تلاش برای اجرایی کردن برنامه جامع آموزش همگانی محیط زیست، همگرایی و هم افزایی در فعالیتهای ورزشی با ملاحظات زیست محیطی، افزایش کمی و کیفی سمن های فعال جوانان در موضوعات حفاظت از محیط زیست اشاره کرد.

محمدهادی حیدرزاده در این مراسم با اشاره به اینکه یکی از دستگاههایی که به جد به موضوع محیط زیست پرداخت و اولین دستگاهی که بر مبنای مصوبه هیات وزیران دفتر محیط زیست و توسعه پایدار را ایجاد نمود وزارت ورزش و جوانان بود، افزود: موضوع محیط زیست یک مسئله فرا بخشی است و تلاش های زیادی در این حوزه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در موارد زیادی بحث محیط زیست و حفاظت از طبیعت را مورد توجه و دغدغه قرار داده اند و حفاظت از محیط زیست را اولویت اساسی دانسته اند، گفت: دولت تدبیر و امید خود را یک دولت زیست محیطی می داند و تلاش دارد بطور ویژه به موضوع محیط زیست بپردازد و این مسئله در بسیاری از برنامه های دولت به وضوح دیده شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در بخشی دیگر از سخنان خود تاکید کرد: موضوعات زیست محیطی بطور مستقیم با کیفیت زندگی مردم در ارتباط است و برابر اصل ۵۰ قانون اساسی یک وظیفه عمومی است و همکاری همه دستگاهها را می طلبد.

حیدرزاده با اشاره به اینکه در حوزه ورزش در اوایل دهه ۹۰ توجه به موضوع محیط زیست ابتدا در المپیک بطور ویژه مورد توجه قرار گرفت و شهرهایی که میزبان این امر مهم هستند پیوست محیط زیست یکی از اولویت های برنامه های آنها می باشد، اظهار داشت: بعد از المپیک سیدنی نیز موضوع محیط زیست یکی از معیارهای اصلی انتخاب کشورها و شهر های برگزار کننده المپیک شد.

وی افزود: در کشور ما نیز مسئله محیط زیست و ورزش بطور ویژه مورد توجه قرار گرفته است و بسیاری از تیم های ورزشی از نمادهای زیست محیطی در برنامه ها و حتی مسابقات ملی به مانند نقش یوزپلنگ آسیایی در پیراهن تیم ملی فوتبال استفاده می کنند.

حیدرزاده در ادامه تاکید کرد: توجه به برنامه های مدیریت سبز چه از لحاظ مدیریت انرژی و چه به لحاظ مدیریت پسماند در ورزشگاهها بسیار مهم و ضروری و در این حوزه باید به نقش فرهنگسازی عمومی نیز توجه کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه بسیاری از ورزش ها مانند سوارکاری و کوهنوردی که بین طبیعت و ورزش مشترک هستند به طور ویژه ظرفیتی برای اشاعه فرهنگ محیط زیست دارند، تصریح کرد: ورزشکاران می توانند سفیر و پیام رسان خوبی برای فرهنگسازی در حوزه محیط زیست باشند و بسیاری از اولویتهای حوزه محیط زیست را به نحو شایسته ای به جامعه انتقال دهند.

Let’s block ads! (Why?)

خبرگزاری مهر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید