امروز: جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 25 شوال 1445 | 2024-05-03
کد خبر: 517049 |
تاریخ انتشار : 06 شهریور 1402 - 8:04 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

کارشناس تیراندازی گفت: به نظر من اگر جواد فروغی از یکی ـ دو مسابقه بین‌المللی حذف شود و یا کانون توجه نباشد می‌تواند به روزهای اوج خود برگردد. مسعود کلهری در گفت و گو با صلح خبر، در خصوص عملکرد تیم ملی در مسابقات تیراندازی قهرمانی جهان باکو اظهار کرد: در این مسابقات یک فرد […]

کارشناس تیراندازی گفت: به نظر من اگر جواد فروغی از یکی ـ دو مسابقه بین‌المللی حذف شود و یا کانون توجه نباشد می‌تواند به روزهای اوج خود برگردد.

مسعود کلهری در گفت و گو با صلح خبر، در خصوص عملکرد تیم ملی در مسابقات تیراندازی قهرمانی جهان باکو اظهار کرد: در این مسابقات یک فرد مستعد پیدا شد و توانست سهمیه المپیک بگیرد اما در کل کار برای ما سخت شده است چون گرفتار مسائل مادی هم هستیم. هزینه‌های تیراندازی خیلی زیاد شده است. همچنین کمبود مهمات داریم که بخشی از آن به خاطر تحریم‌ها است. تهیه مهمات خصوصا در رشته خفیف به سختی صورت می‌گیرد. در مجموع همه این مشکلات و با توجه به اینکه رقبا در این مسابقات خیلی خوب کار کردند و رکورد خیلی بالایی زدند ما هنوز به حدی نرسیده‌ایم که آنها را شکست دهیم و انتظار کسب سهمیه و یا مدال مخصوصا در رشته‌های المپیکی داشته باشیم. شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم.

در بحث تمرینات حرفه‌ای و کسب سهمیه المپیک ضعیف هستیم 

وی در خصوص نتایج تیم تفنگ در مسابقات قهرمانی جهان باکو افزود: نتایج ملی‌پوشان تفنگ در کل خوب نبود و همان نمراتی که انتظار می‌رفت ثبت شدند. با توجه به پیشرفتی که در سطح جهانی در رکوردها ایجاد شده به نظرم تیراندازان ما شرایط لازم برای حضور در این مسابقه را ندارند. فقط شرمینه چهل‌امیرانی در این مسابقات توانست رکورد خود را تکرار کند و سهمیه المپیک بگیرد. در کل در بحث تمرینات حرفه‌ای و رسیدن به کسب سهمیه ما ضعیف هستیم. 

توجه از روی جواد فروغی برداشته شود/ خدمتی و احمدی می‌توانند به اوج برگردند

مشکل الهه احمدی و نجمه خدمتی تمرینات آمادگی جسمانی است

کارشناس تیراندازی در خصوص عملکرد نجمه خدمتی و الهه احمدی و افول این دو ورزشکار نسبت به گذشته گفت: دوران ورزشی این دو تمام نشده است ولی به نظرم تمریناتی که آنها را به روزهای آرمانی برگرداند وجود ندارد. بیشترین مشکل در خصوص این دو تیرانداز به تمرینات آمادگی جسمانی برمی‌گردد. نجمه و الهه همیشه برای تیم اصلی انتخاب و اعزام می‌شوند اما چون ارزیابی تست آمادگی جسمانی ویژه نداریم یا انجام نمی‌شود این دو در مسابقات از جهت آمادگی جسمانی کم می‌آورند. اگر این تمرینات انجام شود آنها به روزهای اوج خود بازخواهند گشت.

توجه از روی جواد فروغی برداشته شود/ خدمتی و احمدی می‌توانند به اوج برگردند

حذف سبقت‌اللهی از فینال اشتباه داور، مربی و خود ورزشکار بود

او در خصوص دیسکالیفه شدن سبقت‌اللهی از فینال تپانچه بادی قهرمانی جهان و از دست رفتن سهمیه المپیک گفت: اشتباه داوری و بعد هم مشکل کادر فنی، مربی و خود ورزشکار بود. من همان لحظه با فدراسیون صحبت کردم که باید شکواییه نوشته شود. داور ۱۰۰ درصد اشتباه کرد اما مربی هم می‌توانست همان لحظه اعتراض کند تا به قوانین حاکم رجوع شود. باید مربی پافشاری می‌کرد که چرا ژوری این حکم را صادر کرده تا حق ورزشکار پایمال نشود. گلنوش تاکنون چند بار به فینال رسیده اما نتیجه نگرفته بود اما این دوره با رکورد مقدماتی که ثبت کرد می‌توانست نتیجه بگیرد. بنابراین کوتاهی مربی و ورزشکار بود که روی این قضیه پافشاری نکردند. در تیراندازی قوانین داوری پیچیده است و همه مربیان باید به این موضوع اشراف داشته باشند. نباید همین‌طوری زیر بار حرف ژوری رفت.

توجه از روی جواد فروغی برداشته شود/ خدمتی و احمدی می‌توانند به اوج برگردند

مسئولیت سنگینی بر دوش فروغی است که نتیجه عکس می‌دهد

کلهری در خصوص عملکرد ضعیف جواد فروغی در مسابقات قهرمانی جهان گفت: به خاطر کسب مدال المپیک مسئولیت سنگینی روی دوش جواد گذاشته شده است. بار این مسئولیت، از نظر روانی او را اذیت می‌کند. از روزی که جواد از المپیک برگشته در تمام مجامع ورزشی، سازمان‌ها و هر فضایی که زمینه قدردانی وجود داشته او هم دعوت شده است. این قدردانی کار بدی نیست اما بار مسئولیت برای جواد آن قدر سنگین شده که او در خط مسابقه‌ فقط می‌خواهد برای خالی کردن این مسئولیت نتیجه بگیرد. این شرایط انگیختگی او را زیاد می‌کند و نتیجه عکس می‌دهد. تمام پاداش‌ها و تقدیرها برای او بار روانی دارد.

باید کانون توجه از روی فروغی برداشته شود

وی افزود: به نظر من اگر جواد در یکی دو مسابقه بین‌المللی حذف شود و یا کانون توجه نباشد، از نظر روانی تاثیر خوبی خواهد داشت و او می‌تواند برگردد. نمی‌توان سن و سال و شرایط جسمانی را مقصر دانست، این فاکتورها تاثیرگذار هستند ولی ۱۰۰ درصد نیستند. جواد باید مثل قبل که سری در نام‌ها نیاورده بود، در تنهایی کار، تمرین و فکر کند و به تمرکز ۱۰۰ درصدی قبل برگردد. این می‌تواند کمک کند که او از زیر بار روانی خارج شود.

انتخاب دو مربی برای یک رشته اشتباه است

او در مورد حضور دو مربی در تیم ملی تپانچه گفت: با حضور دو مربی در یک رشته مخالفم. درست است که رشته‌های تیراندازی باید تفکیک شود ولی انتخاب دو مربی برای یک رشته درست نیست. اگر مربی برای تپانچه ۲۵ متر جدا و تپانچه بادی جدا انتخاب می‌شد چون دو رشته جدا است نتیجه بخش بود. خیلی از کشورها هم این کار را می‌کنند اما اینکه مربیان رشته‌های بادی مجزا باشند اشتباه است. بایستی کادر طوری تنظیم شود که یک سرمربی و یک کمک مربی انتخاب شود و تصمیم برعهده سرمربی باشد.

با دو شقه شدن تیم تپانچه تعارضات زیاد شده است

کلهری افزود: با دو شقه کردن تیم تپانچه تعارض شدید شده و از جنبه رقابت به جای منفی رسیده است. باید به نحوی مشکل حل شود، سرمربی تعیین و کمک مربی در کنار او از سرمربی دستور بگیرد تا یک روند پیش رود. اینکه دو مربی برای بادی تعیین شده درست نیست.

برای ورزشکار المپیکی غیرممکن وجود ندارد

وی در خصوص پیش‌بینی‌اش از عملکرد جواد فروغی در بازی‌های آسیایی گفت: برای یک ورزشکار المپیکی غیرممکن وجود ندارد. یک تیرانداز چند بعد روانی، تاکتیکی، تکنیکی و آمادگی جسمانی می‌خواهد. جواد از لحاظ تکنیک که چیزی کم ندارد اما از نظر تاکتیک و تجهیزات باید سلاحش به روز شود. همچنین باید تمرینات حرفه‌ای را افزایش دهد و در شرایط پر استرس تیر بزند. مهمترین مساله بار روانی است. اگر بار روانی از دوش او برداشته شود و کانون توجه نباشد می‌تواند به خودش برگردد. حتی لازم است دو سه مسابقه اعزام نشود و مربی به او بگوید فقط تمرین کند. غیر ممکن برای ورزشکار وجود ندارد. او باید به روزهای آرمانی خود برگردد.

در بازی‌های آسیایی رقبا کمتر می‌شوند و احتمال کسب مدال وجود دارد

وی در ادامه در خصوص پیش‌بینی‌اش از تیراندازان در بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: در بازی‌های آسیایی نسبت به قهرمانی جهان رقبای مطرح کمتر می‌شوند و احتمال کسب مدال وجود دارد. یعنی اگر تیراندازان بتوانند همین رکوردهایی که در رشته‌های مختلف در جهانی ثبت کردند را دو سه نمره ارتقاء دهند احتمال حضور در فینال بازی‌های آسیایی را دارند. چون مسابقات منحصر به آسیا است و تعداد رقبا کمتر می‌شود انتظار کسب مدال بیشتر است. البته چیزی که باید به آن توجه کنیم کسب مدالهای انفرادی و در رشته‌های المپیکی است. اگر بتوانیم در انفرادی مدال بگیریم می‌توانیم انتظار داشته باشیم در دو مسابقه باقی مانده دو سهمیه دیگر هم بگیریم.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید