امروز: سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 29 شوال 1445 | 2024-05-07
کد خبر: 87663 |
تاریخ انتشار : 18 خرداد 1395 - 13:26 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش پایگاه خبری صلح خبر به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، وزارت دفاع پاکستان اعلام کرد امکان دارد تا پایان ماه جاری میلادی پاکستان و ترکیه برای خرید و بروزرسانی تجهیزات نظامی به توافق برسند و معاهده‌ای در این زمینه امضا شود. دیلی پاکستان به نقل از وزارت دفاع نوشت: ترکیه 3 […]

به گزارش پایگاه خبری صلح خبر به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، وزارت دفاع پاکستان اعلام کرد امکان دارد تا پایان ماه جاری میلادی پاکستان و ترکیه برای خرید و بروزرسانی تجهیزات نظامی به توافق برسند و معاهده‌ای در این زمینه امضا شود.

دیلی پاکستان به نقل از وزارت دفاع نوشت: ترکیه 3 زیر دریایی جنگی «اگستا خالد» را برای پاکستان بازسازی و بروزرسانی می‌کند و قرارداد آن تا پایان ماه جاری میلادی امضا می‌شود.

همچنین قرار است پاکستان از ترکیه بالگردهای جنگی «تی 129» خریداری کند که وزیر دفاع پاکستان و ترکیه در ملاقات اخیر خود در این زمینه با هم به توافق رسیده‌اند.

تی 129 یک بالگرد جنگی با قدرت مانور زیاد است که می‌تواند در هر نوع شرایط آب و هوایی مورد استفاده قرار گیرد و پاکستان از آن برای مبارزه با تروریسم استفاده کند.

بالگرد جنگی تی 129 جایگزین مناسبی برای بالگردهای کبری ساخت آمریکا است.

پاکستان قرار است 4 «کشتی جنگی ای دی ای» نیز از ترکیه تحویل بگیرد که در بندر کراچی ساخته خواهند شد.

چندی پیش وزیر دفاع پاکستان در دیدار با همتای ترک خود در زمینه مبارزه با تروریسم، آموزش نظامی سربازان این کشور و همکاری اطلاعاتی به توافق رسیدند.

وزیر دفاع پاکستان در دیدار با فرمانده ستاد کل ترکیه در استانبول در مورد ارتقاء همکاری‌های دوجانبه در بخش دفاعی بحث و گفت‌وگو کرد.

این  گفت و گوها درحالی صورت گرفته است که رئیس جمهور ترکیه چندی پیش، در اقامت کوتاه خود در اسلام‌آباد با مقامات پاکستانی علاوه بر روابط دوجانبه، در مورد امور منطقه‌ای و بین‌المللی نیز به توافق رسید.

رئیس جمهور ترکیه طی یک دهه گذشته 7 مرتبه از پاکستان دیدار کرده که نشانه بهبود روابط آنکارا و اسلام‌آباد است.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید