امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 19 شوال 1445 | 2024-04-27
کد خبر: 69830 |
تاریخ انتشار : 07 تیر 1394 - 9:59 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

توافق به شرط بازرسي از مراکز نظامي ايران لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه بار دیگر بر سه شرطی که تحقق یافتن آنها برای دستیابی به توافق با ایران ضروری است تاکید کرد. وزیر امورخارجه فرانسه گفت به طور مشروط با ایران توافق امضاء می کنیم. لوران فابیوس هنگام ورود به وین برای شرکت در […]

توافق به شرط بازرسي از مراکز نظامي ايران

اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات ایران و 5+1

لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه بار دیگر بر سه شرطی که تحقق یافتن آنها برای دستیابی به توافق با ایران ضروری است تاکید کرد.

وزیر امورخارجه فرانسه گفت به طور مشروط با ایران توافق امضاء می کنیم.

لوران فابیوس هنگام ورود به وین برای شرکت در مذاکرات هسته ای ایران در جمع خبرنگاران گفت فرانسه قدرتی مستقل و از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد است. هدف سیاست بین المللی ما امنیت و صلح خبر است.

وی افزود: در واقع همین هدف از زمان آغاز مذاکرات هسته ای با ایران دنبال می شود. آنچه که ما می خواهیم و من همواره آن را تکرار کرده ام توافقی پایدار است که حق فعالیت هسته ای غیر نظامی ایران را به رسمیت بشناسد و در عین حال تضمین کند که ایران به طور موثر و قطعا از سلاح هسته ای صرف نظر کند.

وزیر امورخارجه فرانسه ادامه داد: در این راستا ما معتقدیم دست کم سه شرط اجتناب ناپذیر است. نخستین شرط محدودیت مداوم ظرفیت هسته ای ایران برای تحقیقات و تولید است.

دومین شرط نیز بازرسی جدی تاسیسات هسته ای شامل تاسیسات نظامی ایران در صورت لزوم است.

شرط سوم هم بازگشت خودکار تحریم ها در صورت نقض تعهدات است.

وی تاکید کرد: این سه شرط به تمامیت ارضی ایران نیز احترام می گذارد. اما هنوز از سوی همه پذیرفته نشده است. با این حال این سه شرط سه ضلع ضروری برای رسیدن به توافق پایداری است که ما خواهان آن هستیم.

فرانسه که طی ماههای اخیر در لحظات حساس مذاکرات هسته ای ، مانند وکیل مدافع اسرائیل عمل کرده و هر بار ، سعی کرده به نوعی مانع توافق شود ، ظاهراً این بار نیز ، در آخرین لحظات ماراتن هسته ای ، در همان موضع پیشین خود است.

 

اخبار سیاست خارجی – انتخاب

 

 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید