امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 19 شوال 1445 | 2024-04-27
کد خبر: 106682 |
تاریخ انتشار : 28 دی 1391 - 13:48 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

پارسی وی : رئیس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از فراهم نشدن منابع و امکانات لازم هم‌پای افزایش ظرفیت دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری انتقاد کرد و گفت: این موضوع باعث تنگ شدن فرصت‌های پژوهشی دانشجویان می‌شود. به گزارش پارسی وی از مهر، دکتر صادق واعظ‌ زاده، مشکل اصلی آموزش عالی را در عدم توازن […]

پارسی وی : رئیس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از فراهم نشدن منابع و امکانات لازم هم‌پای افزایش ظرفیت دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری انتقاد کرد و گفت: این موضوع باعث تنگ شدن فرصت‌های پژوهشی دانشجویان می‌شود.

به گزارش پارسی وی از مهر، دکتر صادق واعظ‌ زاده، مشکل اصلی آموزش عالی را در عدم توازن در توسعه کمی و کیفی و ارتباط ناکافی با جامعه دانست و ضمن تائید ضرورت گسترش بیشتر دوره‌های تحصیلات تکمیلی، بر ارتقاء وضعیت آموزشی و پژوهشی در این دوره‌ها تأکید کرد.

وی با انتقاد از فراهم نشدن منابع و امکانات لازم هم‌پای افزایش ظرفیت دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری، گفت: چنین افزایش ظرفیتی شبیه سوار کردن مسافران جدید در اتوبوسی است که ظرفیت آن تکمیل بوده و بنابراین موجب ازدحام پذیرفته‌شدگان و تنگ شدن فرصت‌های پژوهشی دانشجویان شده است.

رئیس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تصریح کرد: علمی که در آزمایشگاه تولید می‌شود مستقیماً قابل استفاده نیست. این علم باید در کارگاه و شرکت تولیدی به چیزی تبدیل شود که به درد مردم بخورد و مورد نیاز آن‌ها باشد. پیشرفت کشور فقط با تولید علم در دانشگاه و پژوهشگاه رخ نمی‌دهد، پیشرفت وقتی اتفاق می‌افتد که علم از محل تولید خود خارج شود و به شکل‌های مختلف در جامعه مورد استفاده قرار گیرد و مشکل گشا شود.

وی کمک به فارغ التحصیلان دانشگاهی برای ایجاد شغل مناسب را فوری‌ترین کار دولت و مجلس دانست و افزود: با این کار، سرمایه‌گذاری عظیم انجام شده در آموزش‌عالی به نتیجه می‌رسد. در غیر این صورت منابع صرف شده برای تربیت نیروی انسانی هدر خواهد رفت. راه‌حل بیکاری، در پشت میز نشاندن دانش‌آموختگان دانشگاهی نیست. بلکه ایجاد کسب و کارهای سودآور در بخش غیر دولتی است.

واعظ زاده در بخش دیگر سخنانش یکی از موانع حضور نخبگان در مباحث اجتماعی و اقتصادی و سیاسی را هزینه غیر منصفانه این حضور برشمرد و از برخورد نامناسب با اظهار نظرهای استادان در باره مسائل و موضوعات مهم و عمومی کشور به‌ شدت گلایه کرد و افزود: استادان دانشگاه‌ها باید در برابر ابراز نظرهای تخصصی خود، مصونیت داشته باشند و به صرف ابراز یک نظر یا دیدگاه، با برچسب‌های سیاسی مواجه نشوند و شخصیت آنان مورد تهاجم این روزنامه و آن سایت قرار نگیرد.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید