امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 19 شوال 1445 | 2024-04-27
کد خبر: 478904 |
تاریخ انتشار : 24 مرداد 1401 - 16:04 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: هدف آموزش‌وپرورش توسعه ورزش قهرمانی به‌تنهایی نیست، توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در دل اجرای رویدادهای مختلف در سطوح مدرسه‌ای، ملی، منطقه‌ای، استانی و بین‌المللی را در دستور کارداریم و به رشد ورزش در ابعاد ۴ گانه کمک خواهیم کرد. به گزارش صلح خبر، صادق ستاری […]

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: هدف آموزش‌وپرورش توسعه ورزش قهرمانی به‌تنهایی نیست، توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در دل اجرای رویدادهای مختلف در سطوح مدرسه‌ای، ملی، منطقه‌ای، استانی و بین‌المللی را در دستور کارداریم و به رشد ورزش در ابعاد ۴ گانه کمک خواهیم کرد.

به گزارش صلح خبر، صادق ستاری فرد در آئین افتتاحیه مسابقات ورزشی دانش‌آموزان کشور در رشته دوومیدانی و شطرنج که به میزبانی شهرکرد در حال برگزاری است، اظهار کرد: سیاست آموزش‌وپرورش تربیت تمام ساحتی است و ساحت زیستی و بدنی به‌عنوان یکی از ساحت‌های شش‌گانه و پیشران سایر ساحت‌ها مورد توجه است.

ستاری فرد تصریح کرد: مسابقات ورزشی دانش‌آموزان بعد از وقفه ۳ ساله با همت معلمان تربیت‌بدنی و سلامت به‌عنوان افسران پیشرفت نظام ورزش کشور مجدداً آغاز شد و این مسابقات باعث ایجاد هیجان در بین جامعه بزرگ دانش‌آموزی و نظام تعلیم و تربیت‌شده است.

وی ادامه داد: مسابقات ورزشی به‌عنوان یک کارگاه بزرگ تربیتی می‌تواند به تحقق ساحت اجتماعی یعنی جامعه‌پذیری دانش‌آموزی و تحقق ساحت عبادی، اعتقادی و اخلاقی کمک کند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت خاطرنشان کرد: امروز اگر آموزش‌وپرورش مسابقات ورزشی را به‌عنوان یکی از پیشران‌های تعلیم و تربیت مورد توجه قرار داده از این‌جهت است که ورزش اساساً می‌تواند به‌عنوان مقدمه تربیت و سلامت نقش مهمی ایفا کند، لذا ورزش مقدمه سلامت جسمی، روانی و روحی دانش‌آموزان است و تربیت‌بدنی مقدمه تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان است.

وی اضافه کرد: مسابقات ورزشی به‌عنوان یک کارگاه بزرگ تربیتی امروز مورد توجه قرار دارد و اگر به دنبال هویت بخشی و اعتلای هویت ملی از طریق ورزش هستیم، باید به ورزش دانش‌آموزی به‌عنوان پایه و مهم‌ترین رکن ورزش کشور توجه کنیم.

ستاری فرد گفت: اگر امروز گنجینه‌های آموزش‌وپرورش مورد توجه وزارت ورزش و جوانان است مانند؛ انتخاب معلمان تربیت‌بدنی که در بالاترین سطوح حکمرانی ورزش و جوانان قرار دارد، به‌واسطه نقش‌آفرینی حوزه تعلیم و تربیت در تحقق اهداف حکمرانی است.

وی بابیان این‌که آموزش‌وپرورش بزرگ‌ترین و اثرگذارترین سرمایه اجتماعی و نیروی انسانی را در اختیار دارد، گفت: بسیاری از معلمان تربیت‌بدنی در عرصه‌های مختلف ورزشی نقش‌آفرینی جدی دارند و در مسابقات بین‌المللی شاهدیم دانش‌آموزان و معلمان تربیت‌بدنی افتخارآفرین می‌شوند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش ادامه داد: این دانش‌آموزان امروز برای کشور هویت آفرین هستند، لذا برگزاری مسابقات ورزش دانش‌آموزی و توسعه و تقویت این مسابقات در سطوح و رشته‌های مختلف می‌تواند به استعدادیابی و شکوفایی استعدادها و معرفی آنان به ورزش کشور کمک کند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی افزود: هدف آموزش‌وپرورش توسعه ورزش قهرمانی به‌تنهایی نیست، توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در دل اجرای رویدادهای مختلف در سطوح مدرسه‌ای، ملی، منطقه‌ای، استانی و بین‌المللی را در دستورکار داریم و به رشد ورزش در ابعاد ۴ گانه کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید