امروز: چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 23 شوال 1445 | 2024-05-01
کد خبر: 465419 |
تاریخ انتشار : 27 فروردین 1401 - 11:54 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با مسئولان مصری و فرستاده سازمان ملل در خصوص اوضاع مسجدالاقصی گفت‌وگو کرد. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری آناتولی، جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، مسئولان سرویس اطلاعات مصر و همچنین تور وینسلند، فرستاده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه با اسماعیل هنیه، […]

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با مسئولان مصری و فرستاده سازمان ملل در خصوص اوضاع مسجدالاقصی گفت‌وگو کرد.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری آناتولی، جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، مسئولان سرویس اطلاعات مصر و همچنین تور وینسلند، فرستاده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این جنبش به صورت جداگانه تماس تلفنی برقرار کردند.
در بیانیه مذکور همچنین آمده است، وینسلند در این تماس تلفنی اعلام کرد که سازمان ملل در حال تلاش و برقراری تماس‌های گسترده به منظور آرام‌سازی اوضاع به ویژه اوضاع مسجدالاقصی است.
در همین راستا، هنیه بر لزوم عدم سرپوش گذاشتن بر اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی و برملا کردن آنها تاکید کرد.
رئیس دفتر سیاسی این جنبش در جریان این گفت‌وگوی تلفنی چهار مساله اساسی را برای وادار کردن اشغالگران جهت اجرای آنها در خصوص آنچه در مسجدالاقصی رخ می‌دهد، تعیین کرد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: اولین مورد اجازه ورود نمازگزاران است به طوریکه نمازگزاران با آزادی کامل وارد مسجد الاقصی شوند و اشغالگران به داخل مسجد یورش نبرند. نکته دوم این است، بازداشت شدگانی که صبح روز جمعه و یا پیش از آن بازداشت شدند، آزاد شوند. نکته سوم، لزوم خاتمه بخشیدن به ماجرای قربانی کردن در مسجد الاقصی است و نکته چهارم، توقف کشتار و ترور در “جنین” و اردوگاه آن و همچنین در مناطق مختلف کرانه باختری است.
رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در گفت‌وگوی تلفنی دیگر با مسئولان سرویس اطلاعات عمومی مصر ضمن هشدار نسبت به پیامدهای خطرناک اقدامات صهیونیست‌ها که مسئولیتش تنها بر دوش اشغالگران است، تصریح کرد، ملت فلسطین و امت اسلامی نمی‌توانند اشغالگران را در اجرای طرح‌ها و نقشه‌هایشان علیه آنها به حال خود بگذارند و نسبت به آن بی‌تفاوت باشند.
هنیه، پیش از این هم احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب را در جریان اوضاع مسجدالاقصی قرار داد.
جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، اسماعیل هنیه با ابوالغیط تماس تلفنی برقرار کرد و وی را از تحولات کنونی مسجدالاقصی و یورش نیروهای رژیم اشغالگر و همچنین تلاش‌های شهرک‌نشینان برای ورود به این مسجد و قربانی کردن در آن مطلع ساخت.
در همین رابطه، ابوالغیط، اقدامات رژیم صهیویستی را محکوم و تاکید کرد، اتحادیه عرب از حقوق فلسطینیان حمایت می‌کند و برای توقف این اقدامات تحریک‌آمیز اسرائیل از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.
مسجد الاقصی و شهر قدیمی قدس شاهد درگیری‌های خشونت آمیزی بود که از ساعات اولیه بامداد روز جمعه پس از یورش نیروهای اسرائیلی به مسجد الاقصی و سرکوب نمازگزاران در داخل مسجد القبلی آغاز شد و طی آن نیروهای اشغالگر اسرائیل ۱۵۳ تن را زخمی و  حدود ۴۰۰ جوان فلسطینی را بازداشت کردند.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید