امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 19 شوال 1445 | 2024-04-27
کد خبر: 166236 |
تاریخ انتشار : 01 مرداد 1396 - 15:56 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

تلگرام فیلتر خواهد شد!( بیانات پاول دورف،بنیان گذار تلگرام) تلگرام فیلتر خواهد شد! پیش بینی ما پس پیام تلگرامی‌پاول دورف در کانال تلگرامش به گزارش مجله وبگردی صلح خبر؛     روز گذشته در خبرگزاری‌های فارسی زبان شاهد انتشار خبری مبنی بر توافق ایران با تلگرام مبنی بر انتقال سرور‌های این اپ به داخل کشور بودیم، این خبر […]

تلگرام فیلتر خواهد شد!( بیانات پاول دورف،بنیان گذار تلگرام)

تلگرام فیلتر خواهد شد! پیش بینی ما پس پیام تلگرامی‌پاول دورف در کانال تلگرامش به گزارش مجله وبگردی صلح خبر؛

 

 

روز گذشته در خبرگزاری‌های فارسی زبان شاهد انتشار خبری مبنی بر توافق ایران با تلگرام مبنی بر انتقال سرور‌های این اپ به داخل کشور بودیم، این خبر در پی خبری که چند ماه پیش مبنی بر حتمی‌بودن انتقال سرور‌های این پیام رسان جهت ادامه روند استفاده توسط ایرانیان منتشر شده بود.

در اندک زمانی پاول دورف در توییترش این خبر را تکذیب کرد و از عدم انتقال سرور‌ها به ایران گفت و در همین راستا شاهد اطلاعاتی بودیم که گویا خبر از تصمیمی‌با بازه زمانی ۱۰ روزه برای نهایی کردن وضعیت این اپ پیام رسان خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه “مصوبه شورای عالی فضای مجازی که طی ۱۰ روز آینده ابلاغ خواهد شد، درباره انتقال سرورهای تلگرام، الزام نیست بلکه ایجابی است”، گفت: در صورتی که تلگرام پیشنهاد ایران را نپذیرد، قانون‌گذار درباره فعالیت آن در کشور تصمیم‌گیری خواهد کرد.

محمدجواد آذری جهرمی‌در یک برنامه خبری در تلویزیون با ارائه توضیحانی درباره انتقال سرورهای تلگرام به ایران اظهار کرد: سیاست دولت احترام به انتخاب مردم در استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. مصوبه شورای عالی فضای مجازی برای انتقال سرور سرویس‌های خارجی به ایران در راستای رونق فضای اقتصادی شبکه‌های اجتماعی داخلی صورت گرفته است.

وی در ادامه با تاکید بر الزامی‌نبودن انتقال سرورهای پیام‌رسان‌های خارجی به ایران، گفت: این مصوبه مراحل ابلاغ را طی می‌کند و تا حدود ١٠ روز آینده از سوی دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی ابلاغ خواهد شد. در این مصوبه موضوعات مربوط به انتقال سرورهای شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان به ایران از جمله تلگرام، الزام نیست بلکه ایجابی است.

در ادامه پاول دورف در کانال تلگرام شخصی اش با اشاره به سیاست‌های این اپ پیام رسان نوشت:

دروف از تصمیم نهایی این کمپانی سخن می‌گوید و امنیت و سیاست‌های این شرکت را با حفظ حریم خصوصی و اطلاعات کاربرانش یک سو دانسته و می‌گوید حاضر است بر طبق سیاست‌های کشور‌های مختلف، مانند کشور چین به صورت کامل مسدود شود!

به عقیده ما زمان چندانی تا تصمیم گیری راجع به تلگرام باقی نمانده و بزودی شاهد رویداد نهایی راجع به این اپ پیام رسان خواهیم بود. این تصمیم نهایی بیشتر به هیئت‌های داخلی و سیاست گذاری‌های کلان مرتبط است. اما پر واضح است این حجم استفاده باید سازمان دهی شده و سپس تصمیم نهایی اتخاذ شود.

تنها گزینه داخلی مناسبی که می‌توان برایش برنامه ریزی کرد اپ سروش است که با طراحی خوبی که دارد احتمالا جایگزین نچندان قوی ولی کار راه اندازی برای تلگرام خواهد بود!

 

منبع:ایسنا

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی اکیدا خودداری فرمایید.
  3. از ارسال کاریکاتور یا تصاویر موهن اکیدا خودداری فرمایید.
  4. رعایت کپی رایت الزامی است.
  5. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربر خاطی بلافاصله حذف می گردد.
منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید