امروز: چهارشنبه, ۲ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 15 ذو القعدة 1445 | 2024-05-22
کد خبر: 44498 |
تاریخ انتشار : 16 دی 1394 - 21:47 | ارسال توسط :
1
1
ارسال به دوستان
پ

نماينده ولي فقيه درامور حج و زيارت: تعطیل شدن یا نشدن حج درحوزه اختیارات مقام معظم رهبری است دین و اندیشه > سیاسی – اجتماعی – همشهری آنلاین:سرپرست حجاج ایرانی با تاکید بر اینکه بحث تعطیل شدن یا نشدن حج در حوزه اختیارات مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: کسانی که مسئولیتی در این حوزه ندارند از […]

نماينده ولي فقيه درامور حج و زيارت:

تعطیل شدن یا نشدن حج درحوزه اختیارات مقام معظم رهبری است

دین و اندیشه > سیاسی – اجتماعی – همشهری آنلاین:
سرپرست حجاج ایرانی با تاکید بر اینکه بحث تعطیل شدن یا نشدن حج در حوزه اختیارات مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: کسانی که مسئولیتی در این حوزه ندارند از اظهارنظر در این خصوص خودداری کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني حج، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر در نشست مسئولان دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در استان‌ها افزود: بحث تعطيلي حج در حوزه اختيارات مقام معظم رهبري است و اظهارنظر ديگران در اين حوزه حركت اشتباهي است.

سرپرست حجاج ايراني با اشاره به اينكه حج واجب الهي است، گفت: حج ركن دين، شعار و علم اسلام است و به راحتي نمي‌توان واجب الهي را تعطيل كرد و از اول هم گفته‌ايم كه حج از مسايل سياسي بين دو كشور جدا است.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت، حمله به سفارت و كنسولگري عربستان در تهران و مشهد را بر خلاف نظر مقام معظم رهبري و مصالح نظام عنوان كرد و با اشاره به اينكه دستگاه‌هاي ذي‌ربط بايد تدبير مناسب را براي جلوگيري از وقوع اين حادثه اتخاذ و با عوامل آن برخورد كنند، اظهار داشت: اين عناصر بايد شناسايي و معرفي شوند چراكه نه تنها بهانه به دست ديگران داده بلكه براي كشور در سطح بين‌الملل مشكل جديدي درست كردند.

حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با يادآوري محكوميت گسترده جهاني اعدام آيت‌الله شيخ نمر، اظهار داشت: اين اقدام عربستان ظالمانه و برخلاف قوانين حقوق بشر بود.

وي گفت: شيخ نمر باقر النمر نه با گروه‌هاي تروريستي همكاري داشت و نه به حركت مسلحانه دست زده بود. او مدافع آزادي بيان و حق و حقيقت بود و بر اساس تكليف شرعي و امر به معروف و نهي از منكر عمل كرد و به شهادت رساندن وي ظلم فاحشي بود كه بسياري از ملت‌ها و دولت‌ها آن را محكوم كردند.

قاضي عسكر با تشريح آخرين اقدامات صورت گرفته در خصوص پيگيري مسايل جانباختگان فاجعه منا، اظهار داشت ازميان 461 جان‌باخته منا به جز يك مورد همه پيكرها شناسايي شدند و با انتقال بيش از 400 پيكر به كشور تا حدودي آرامش به خانواده‌ها بازگشته است.

سرپرست حجاج ايراني با اشاره به اينكه از 79 پيكر دفن شده در عربستان تعدادي از خانواده‌ها خواستار بازگرداندن پيكر عزيزان‌شان هستند، افزود: تا كنون بخشي از اين اجساد پاك به ايران انتقال يافته و با وجود شرايطي كه پيش آمده است تلاش براي بازگرداندن بقيه پيكرها ادامه دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي عسكر خاطرنشان كرد: اقدامات صورت گرفته موجب شده است جمهوري اسلامي ايران در شناسايي پيكرها از مشكلاتي كه ديگر كشورها همچنان با آن روبرو هستند عبور كند؛ برخي از كشورها نيمي از جان‌باختگان‌شان همچنان مفقودند ولي ما به فضل خداوند توانستيم در همين مدت تكليف قربانيان فاجعه منا را مشخص كنيم.

نماينده ولي فقيه از مسئولان دفاتر نمايندگي بعثه در مناطق و استان‌ها خواست ارتباط خود را با خانواده‌هاي آسيب‌ديده از دو حادثه منا و مسجدالحرام حفظ و با سعه صدر و چهره گشاده براي حل مشكلات اقدام كنند.

حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با مهم خواندن پيگيري پرداخت غرامت و ديه به جان‌باختگان و آسيب‌ديدگان دو حادثه مسجدالحرام و منا تاكيد كرد: وزارت امور خارجه بايد با جديت اقدامات لازم را انجام دهد و انتظار مي‌رود بتوانيم در اولين فرصت حق اين عزيزان را بگيريم.

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • تعداد نظرات منتشر شده: 1
    1. نویسنده :سیا

      موفق باشی

    بدون نظر :