امروز: سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 29 شوال 1445 | 2024-05-07
کد خبر: 83745 |
تاریخ انتشار : 25 اردیبهشت 1395 - 10:05 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش پایگاه خبری صلح خبر به نقل از سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ، به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، صدها هزار یمنی دیروز در تظاهرات گسترده در صنعاء پایتخت یمن بر گزینه مقاومت و مقابله با تجاوز سعودی-آمریکایی به این کشور تأکید کردند و درباره مکر و نیرنگ طرف مقابل در مذاکرات کویت هشدار دادند.  کمیته […]

به گزارش پایگاه خبری صلح خبر به نقل از سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ، به نقل از شبکه تلویزیونی المنار،
صدها هزار یمنی دیروز در تظاهرات گسترده در صنعاء پایتخت یمن بر گزینه مقاومت و مقابله با تجاوز سعودی-آمریکایی به این کشور تأکید کردند و درباره مکر و نیرنگ طرف مقابل در مذاکرات کویت هشدار دادند.
 کمیته انقلاب یمن نیز به نمایندگی از ملت این کشور شهادت مصطفی بدر الدین از فرماندهان حزب الله لبنان را تسلیت گفت.
خلیل العمری خبرنگار المنار در گزارشی گفت: یمنی‌ها با سلاحهایی که در اختیار دارند در صنعاء تجمع و اعلام کردند به مقابله با تجاوز سعودی -آمریکایی به یمن و مزدوران داخلی آنها ادامه خواهند داد.
تظاهرکنندگان در بیانیه خود حمله صهیونیستها را به سوریه که به شهادت مصطفی بدر الدین از فرماندهان بزرگ جهاد و مقاومت منجر شد، تسلیت گفتند. آنها تأکید کردند تروریسم ساخته و پرداخته آمریکایی‌هاست و هدفش محقق کردن منافع صهیونیسم جهانی و سلطه بر جهان اسلام است.
نظامیان شرکت کننده در این تظاهرات گفتند ملت یمن و نیروهای مسلح آن به هیچ وجه اشغالگری را بر نمی تابند.
محمد حیفی سرهنگ ارتش یمن گفت:« تأکید می کنم طبیعت ملت یمن هرگز استعمار را چه از شمال چه از جنوب، نپذیرفته است.»
شرکت کنندگان در این تظاهرات به نیروهای سیاسی درباره اتّکا و اعتماد به مذاکرات کویت که دشمن در آن تلاش می کند ملت یمن را سرگرم و طرحش را برای تجزیه کشور تکمیل کند، هشدار دادند و درخواست کردند برای پر کردن خلاء قدرت در کشور تسریع و دولت ملی تشکیل شود.
پروفسور عبد العزیز ترب رئیس «سازمان عربی توسعه» در این تظاهرات گفت:« شورای رهبری انقلاب و مجلس ملی و نیز دولت سازندگی تشکیل شود . چنین کاری پاسخی به متجاوزان خواهد بود مبنی بر اینکه ما به زودی پیروز خواهیم شد.»
تظاهرکنندگان پرچم آمریکا را به آتش کشیدند و به نیروهای خارجی که به جنوب یمن تجاوز کرده اند، هشدار دادند .
نمایشی در حاشیه این تظاهرات درباره عواقب خارج نشدن از جنوب یمن و آنچه در انتظار اشغالگران است، به اجرا گذاشته شد.
طارق سلام از رهبران جبهه جنوب مقابله با اشغالگری گفت:« سلاح به دست خواهیم گرفت و با متجاوزان در عدن، لحج، ابین، شبوه و حضرموت مقابله خواهیم کرد و در صنعا و صعده و مأرب و تعز و الجوف و در همه استانهای جنوبی متحد خواهیم شد تا متجاوزان را از خاک یمن بیرون کنیم.»
خبرنگار المنار گفت: یمنی‌ها دستان خود را به سوی صلح خبر دراز کرده‌اند اما در عین حال بر عزم خود برای ادامه مقابله با تجاوز و آزادسازی همه خاک خود به هر بهایی که باشد، تأکید می کنند.
گفتنی است هیئت یمنی مورد حمایت عربستان و هم پیمانانش در یک طرف و هیئت ملی یمن  مورد حمایت ارتش و کمیته‌های مردمی و مردم این کشور در طرف دیگر، در کویت در حال مذاکره هستند.
منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید