امروز: شنبه, ۹ تیر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 23 ذو الحجة 1445 | 2024-06-29
کد خبر: 438305 |
تاریخ انتشار : 02 خرداد 1400 - 11:10 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر شهروندان بحرینی، آلمانی، فرانسوی و انگلیسی برای اعلام همبستگی خود با ملت فلسطین تجمعاتی برپا کردند و شعارهایی را علیه تجاوزات و اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه شهر قدس اشغالی و نوار غزه سر دادند. به گزارش صلح خبر، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس العربی»، انجمن بحرینی حمایت […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

شهروندان بحرینی، آلمانی، فرانسوی و انگلیسی برای اعلام همبستگی خود با ملت فلسطین تجمعاتی برپا کردند و شعارهایی را علیه تجاوزات و اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه شهر قدس اشغالی و نوار غزه سر دادند.

به گزارش صلح خبر، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس العربی»، انجمن بحرینی حمایت از فلسطین، به منظور اعلام همبستگی با شهر قدس اشغالی و نوار غزه در منطقه «السایة» در «البسیتین» واقع در شمال غرب این کشور تجمع کردند.

در همین راستا، عبدالمنعم المیر، رئیس انجمن حمایت از فلسطین خاطرنشان کرد: این تجمع با هدف مشارکت در مراسم جشن پیروزی فلسطینیان برپا شده و ما تاکید می‌کنیم که به فلسطین و مسأله آن وفادار بوده و وفادار خواهیم ماند و فلسطین تا همیشه مسأله ما خواهد بود که پسران و دخترانمان آن را از ما به ارث می‌برند و به نسل‌های بعدی منتقل می‌کنند.

این انجمن در بیانیه خود خواستار تداوم پشتیبانی مالی و حمایت معنوی و حمایت از مسأله عادلانه فلسطین شد.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است: ما پیروزی برادرانمان را در شهر قدس اشغالی و غزه جشن می‌گیریم و عهد می‌بندیم تا روزی که خون در رگ ماست، فلسطین را فراموش نکنیم.

از سوی دیگر، صدها تن در برلین و فرانکفورت آلمان راهپیمایی در حمایت از فلسطینیان برپا کردند.

پلیس آلمان اعلام کرد، حدود هزار تن در خیابان «رومربرگ» در مرکز شهر فرانکفورت تحت عنوان «توقف فوری الحاق اراضی فلسطین و تجاوزات رژیم صهیونیستی» تجمع کردند.

پلیس آلمان همچنین اعلام کرد، حدود ۷۰ تن نیز در راهپیمایی دیگری در حمایت از فلسطینیان شرکت کردند و حدود ۳۰۰ تن نیز در شهر «گیسن» تجمع کردند.

شرکت کنندگان در تجمع برلین پرچم‌های فلسطین و پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود «فلسطین آزاد است» و شرکت کنندگان این تجمع که بیشتر آنها جوان بودند، شعار «فلسطین از رود تا دریا آزاد خواهد شد» سر دادند.

در روزهای اخیر در برخی از شهرهای آلمان تظاهراتی علیه تجاوزات رژیم اشغالگر برگزار شد و طی آن پرچم‌های این رژیم به آتش کشیده شد.

از سوی دیگر، هزاران تن در فرانسه برای اعلام حمایتشان از فلسطینیان پس از تنش نظامی رژیم اشغالگر علیه نوار غزه که ۱۱ روز ادامه داشت و با اعلام آتش بس در شامگاه پنجشنبه خاتمه یافت، تجمع کردند.

در همین راستا، رئیس انجمن «همبستگی فرانسه با فلسطین» تصریح کرد که اعلام آتش بس به معنای حل شدن این موضوع نیست. این درگیری‌ مربوط به همه افرادی است که به ارزش‌های عدالت، عزت و حق پایبند هستند.

برخی از شرکت کنندگان در این تجمع پرچم‌های فلسطین در دست داشتند و شعار «فلسطین باقی خواهد ماند، فلسطین پیروز خواهد شد»، «اسرائیل یک قاتل و ماکرون یک شریک است» سر دادند.

از سوی دیگر، لندن، پایتخت انگلیس نیز شاهد تظاهراتی در حمایت از ملت فلسطین بود که در آن حدود ۲۰۰ هزار تن شرکت کرده بودند.

این تظاهرات در خیابان‌های نزدیک به مقر دولتی انگلیس برگزار شد و شرکت کنندگان در این تظاهرات اقدامات رژیم صهیونیستی و تجاوزارت این رژیم علیه نوار غزه را محکوم کردند.

آنها با سر دادن شعارهایی خواستار پایان یافتن کشتار در حق فلسطینیان و تبعیض نژادی در اراضی اشغالی شدند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید