امروز: چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 23 شوال 1445 | 2024-05-01
کد خبر: 490095 |
تاریخ انتشار : 20 آذر 1401 - 11:32 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

در جریان اعتراض بزرگ روز شنبه در داکا، پایتخت بنگلادش هزاران تن از معترضان اپوزیسیون خواهان استعفای دولت شیخ حسینه، نخست وزیر و روی کار آمدن دولت موقت تا زمان برگزاری انتخابات در ۲۰۲۴ شدند. به گزارش صلح خبر، بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، فعالان اپوزیسیون شعار “مرگ بر حسینه” و “ما انتخابات عادلانه می‌خواهیم” […]

در جریان اعتراض بزرگ روز شنبه در داکا، پایتخت بنگلادش هزاران تن از معترضان اپوزیسیون خواهان استعفای دولت شیخ حسینه، نخست وزیر و روی کار آمدن دولت موقت تا زمان برگزاری انتخابات در ۲۰۲۴ شدند.

به گزارش صلح خبر، بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، فعالان اپوزیسیون شعار “مرگ بر حسینه” و “ما انتخابات عادلانه می‌خواهیم” سر می‌دادند.
معترضان بیشتر در حمایت از حزب اپوزیسیون ملی‌گرای بنگلادش بودند که رهبری آن را خالده ضیا، نخست وزیر سابق بر عهده دارد.
همچنین در جریان این اعتراض بزرگ روز شنبه، هفت تن از اعضای حزب ملی‌گرای بنگلادش استعفای خود را از پارلمان اعلام کردند.
صدای آمریکا نیز گزارش کرد که هزاران تن از اعضای این حزب در ماه گذشته میلادی و پیش از اعتراضی بزرگ که روز شنبه توسط حزب ملی‌گرای بنگلادش در داکا برگزار شد، دستگیر شدند.
جان کربی، سخنگوی امنیت ملی آمریکا نیز گفت، واشنگتن نگرانی خود را بابت این درگیری و دستگیری‌ها اعلام کرده و گفته که از نزدیک تحولات در بنگلادش را رصد می‌کند.
وی افزود: آمریکا به درخواست‌هایش برای محق بودن شهروندان بنگلادش در حضور در اعتراضاتی صلح‌آمیز بدون نگرانی، ارعاب و ترس یا خشونت ادامه می‌دهد. ما از تمامی طرف‌ها در بنگلادش می‌خواهیم تا به اجرای قانون احترام گذاشته و از خشونت اجتناب کنند.
سخنگوی امنیت ملی آمریکا همچنین ادامه داد: ما خواستار دوری از ارعاب، تهدید و خشونت هستیم و از دولت بنگلادش هم می‌خواهیم تا تضمین حاصل کند که هیچ حزب یا کاندیدای انتخابات تهدید نمی‌شود و علیه دیگر احزاب خشونت اعمال نمی‌گردد.
کربی همچنین گفت، واشنگتن به مقام‌های دولت داکا تاکید دارد تا گزارش‌های مربوط به اعمال خشونت را به صورت دقیق، شفاف و بی‌طرفانه مورد بررسی قرار دهند.
این اعتراض بزرگ پیش از انتخابات پارمانی که سال آتی میلادی قرار است در بنگلادش برگزار شود، به راه افتاد.
کاخ سفید از دولت بنگلادش خواسته تا به طور کامل گزارش‌های مربوط به اعمال خشونت علیه خبرنگاران و فعالان حقوق بشری را که پیش از اعتراض بزرگ روز شنبه در این کشور رخ داد، مورد بررسی قرار داده و به تمامی طرف‌ها تاکید کرد تا از خشونت اجتناب کنند.
رسانه‌های محلی بنگلادش گزارش دادند که در جریان درگیری در داکا، پایتخت این کشور که روز چهارشنبه رخ داد یک تن توسط پلیس کشته و بیش از ۶۰ تن دیگر نیز زخمی شدند؛ این درگیری در پی تیراندازی به سوی فعالان حقوق بشری و اعضای حزب ملی‌گرای بنگلادش رخ داد.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید