امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 19 شوال 1445 | 2024-04-27
کد خبر: 455349 |
تاریخ انتشار : 03 بهمن 1400 - 8:48 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/البرز نائب رئیس هیأت شنا استان البرز گفت: امسال بر اساس تصمیمی که از طرف وزارت ورزش گرفته شده است، بانوان از مسابقات المپیاد شنا کنار گذاشته شده‌اند. میترا عزیزی در گفت‌وگو با صلح خبر با اشاره به ظرفیت های شنای بانوان البرز گفت:  بانوان استان البرز از لحاظ شنا همیشه در بین سه […]

صلح خبر/البرز نائب رئیس هیأت شنا استان البرز گفت: امسال بر اساس تصمیمی که از طرف وزارت ورزش گرفته شده است، بانوان از مسابقات المپیاد شنا کنار گذاشته شده‌اند.

میترا عزیزی در گفت‌وگو با صلح خبر با اشاره به ظرفیت های شنای بانوان البرز گفت:  بانوان استان البرز از لحاظ شنا همیشه در بین سه استان اول هستند و ورزشکاران  خوبی  در رده‌های سنی مختلف داریم که رکوردهای خیلی خوبی دارند.

وی با انتقاد از کنار گذاشته شدن بانوان از المپیاد شنا تصریح کرد:  امسال بر اساس تصمیمی که از طرف وزارت ورزش گرفته شده است، بانوان از مسابقات المپیاد شنا کنار گذاشته شده‌اند، در حالی که بانوان در المپیاد باقی رشته‌ها حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این مسابقات در استعداد یابی بسیار موثر است، تصریح کرد: در گذشته این المپیاد برای بانوان نیز برگزار می‌شد و از البرز مقام‌های خوبی کسب شده و رنکینگ البرز در کشور بالا است.

وی ادامه داد: شنا ورزش بسیار سختی است که باید سال‌ها برای آن وقت گذاشت و مهارت، تکنیک، استقامت و قدرت خوبی می‌خواهد و حتی از لحاظ ژنتیکی هم برای رسیدن به قهرمانی استعداد لازم دارد و رشته گرانی است. اما نه تنها حمایت مالی از بانوان شنا وجود ندارد بلکه چنین سنگ اندازی‌هایی هم وجود دارد.

وی به نبود انگیزه کافی برای این ورزش در دختران اشاره کرد و گفت: در درجه اول تعداد مسابقات کم است و برای دختران مسابقاتی چون جایزه بزرگ برگزار نمی‌شود و انگیزه دختران برای این ورزش کاهش می یابد. مسابقات قهرمان کشوری هم کم برگزار می‌شود و بودجه آن باید از سمت هیئت‌ها و خانواده‌ها تأمین شود که انجام نمی‌شود.  این مسابقه تنها سالی یک بار برای گروه‌های سنی بالا برگزار می‌شود ولی برای گروه‌های سنی پایین‌تر مسابقات در قالب جام برگزار می‌شود که از صفر تا صد هزینه را باید خانواده‌ها پرداخت کنند؛ حتی مربی و سرپرست هم باید هزینه پرداخت کنند.

وی ادامه داد: از طرفی کیفیت خوابگاه‌ها و خدمات مسابقات بسیار پایین است و روز به روز وضعیت برگزاری مسابقات بدتر می‌شود. در گذشته مسابقات لیگ بانوان برگزار می‌شد و رشد خوبی در شنای بانوان وجود داشت ولی از سال ۸۴ دیگر این مسابقات برگزار نمی شود و شرایط به مراتب بدتر شده است.

 عزیزی با اشاره به تاثیرات شرایط اقتصادی بر ورزش شنا اظهارکرد: شرایط اقتصادی تاثیرات بسیاری بر ورزش گذاشته است و حامیان مالی نیز به استقبال از ورزش نمی‌پردازند.

به گفته عزیزی انگیزه بانوان برای ورزش شنا بسیار کم شده است و اکثر قریب به اتفاق دختران شنا را در ۱۴ سالگی کنار می‌گذارند. برخی از بانوان نخبه ورزشکار شنا هم برای ادامه فعالیت به دیگر کشورها مهاجرت می‌کنند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید