امروز: سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 22 شوال 1445 | 2024-04-30
کد خبر: 99252 |
تاریخ انتشار : 03 شهریور 1395 - 7:57 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

گروه بین الملل؛ به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، عملیات ارتش ترکیه و ائتلاف ضد داعش با هدف نابودی اعضای داعش در مزرهای سوریه و ترکیه انجام گرفته است. نیروهای کرد بر شهرکی مرزی در جرابلس در رود فرات تسلط یافته‌ بودند و این مساله موجب خشم ترکیه در پی نفوذ کردهای سوریه […]

گروه بین الملل؛

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، عملیات ارتش ترکیه و ائتلاف ضد داعش با هدف نابودی اعضای داعش در مزرهای سوریه و ترکیه انجام گرفته است.

نیروهای کرد بر شهرکی مرزی در جرابلس در رود فرات تسلط یافته‌ بودند و این مساله موجب خشم ترکیه در پی نفوذ کردهای سوریه در منطقه شده است.

در این راستا نیروهای ویژه مشترک ارتش ترکیه و نیروهای هوایی ائتلاف ضد داعش صبح امروز (چهارشنبه) عملیات نظامی را در شهر جرابلس در شرق حلب در شمال سوریه با هدف بیرون راندن داعش از این منطقه آغاز کردند.

رسانه‌های نزدیک به دولت ترکیه گفتند:‌ این حمله با هدف پاکسازی مرزهای ترکیه و سوریه از لوث وجود گروه‌های تروریستی و تامین امنیت مرزهایی است که گروه‌های کرد و دیگر گروه‌های مخالف سوریه و داعش آن را به نوعی میان خود تقسیم کرده و بر این مرزها تسلط دارند.

منابع میدانی نیز به اسکای نیوز عربی گفتند: نیروهای زمینی ارتش آزاد سوریه نیز در سایه پوشش هوایی و توپخانه‌ای آمریکا و ترکیه به مقابله با داعش می‌پردازند.

ارتش ترکیه از چند روز پیش تجهیزات نظامی و تانک‌های خود را در منطقه قرقمیش در مرزهای سوریه و در مقابل شهر جرابلس مستقر کرده است.

همچنین توپخانه ارتش ترکیه مقرهای داعش در جرابلس را طی چند روز گذشته هدف گرفته است.

دولت ترکیه روز سه شنبه به غیرنظامیان در شهرک قرقمیش در نزدیکی جرابلس گفت که منطقه را که احتمال دارد خمپاره‌های داعش به سمت ترکیه شلیک شود، ترک کنند.

گروه‌های وابسته به ارتش آزاد  سوریه نیز از خاک ترکیه و با هماهنگی ائتلاف ضد داعش خود را برای این جنگ آماده کرده‌اند. این اقدام ترکیه عملیات پیش‌دستانه در مقابل طرح شبه نظامیان “سوریه دموکراتیک” برای حمله به جرابلس در پی تسلط بر منبج و طرد داعش از آنجاست.

انتهای پیام

Let’s block ads! (Why?)

ایسنا

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید