امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 18 شوال 1445 | 2024-04-26
کد خبر: 477696 |
تاریخ انتشار : 12 مرداد 1401 - 10:35 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

یکی از مقام‌های ارشد آنکارا در جریان دیدار با یکی از اعضای کنگره آمریکا و هیات همراهش در کاخ ریاست جمهوری ترکیه، درباره مسائل مربوط به ناتو، همکاری دوجانبه و مقابله با تروریسم گفت‌وگو کرد. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری آناتولی، “ابراهیم کالین” سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در جریان دیدار با “جیسون […]

یکی از مقام‌های ارشد آنکارا در جریان دیدار با یکی از اعضای کنگره آمریکا و هیات همراهش در کاخ ریاست جمهوری ترکیه، درباره مسائل مربوط به ناتو، همکاری دوجانبه و مقابله با تروریسم گفت‌وگو کرد.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری آناتولی، “ابراهیم کالین” سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در جریان دیدار با “جیسون کرو”، از اعضای کنگره آمریکا و هیات همراهش درباره روابط دوجانبه اقتصادی و سیاسی و همچنین مقابله با ترویسم، همکاری در حوزه صنعت دفاعی و روابط استراتژیک در ناتو مذاکره داشت.
همچنین مسائل مربوط به منطقه و جهان نیز در این مذاکرات مورد بحث قرار گرفت.
کالین و جیسون کرو همچنین درباره جنگ اوکراین و توافق مرتبط به صادرات غلات، سوریه، مهاجرت، افغانستان، روند عادی‌سازی روابط ترکیه با ارمنستان،‌ الحاق دو کشور سوئد و فنلاند به ناتو و مسائل پیرامون دریاهای اژه و مدیترانه شرقی صحبت کردند.
کالین همچنین با تاکید بر اهمیت استراتژیک روابط آنکارا و واشنگتن گفت: از میان برداشتن موانع در همکاری اقتصادی و دفاعی می‌تواند به بهبود روابط دوجانبه کمک کند.
وی همچنین رویکرد دولت آمریکا را درباره تمایل ترکیه در خرید جنگنده‌های اف-۱۶ و همچنین انتظارات از کنگره برای تایید چنین مساله‌ای را مطرح کرد. ترکیه پس از تعلیق از برنامه اف-۱۶ها به دنبال میانجیگری یک معامله با آمریکا برای خرید اف-۱۶ و ارتقای کیت‌های مدل‌های اولیه این جنگنده‌ها بود.
جیسون کرو همچنین با اشاره به نقش ترکیه در معامله اخیر غلات با روسیه و اوکراین نیز گفت، این توافق یک گام مهم در راستای حل بحران جهانی غذاست. همچنین کالین، سخنگوی رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه گفت که این توافق می‌تواند شرایط اعتمادسازی را برای پیمودن مسیری برای مذاکرات آتش‌بس جدید بین دو طرف درگیر در جنگ اوکراین مهیا کند.
سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه همچنین اعلام کرد که آنکارا به سیاستش در صلح و ثبات در تمامی منطقه ادامه می‌دهد که شامل دریاهای اژه و مدیترانه شرقی است و این را هم تاکید کرد که ترکیه درباره حفاظت از منافع ملی و حقوق مشروعش مصالحه‌ای ندارد.
وی همچنین درباره روند عای‌سازی روابط با ارمنستان نیز گفت، این ابتکارعمل با هدف برقراری صلح، ثبات و شکوه در منطقه است و تلاش‌های صورت گرفته مورد حمایت جامعه بین‌الملل قرار دارد.
کالین درباره مقابله با تروریسم نیز گفت، تمامی گروه‌های تروریستی از جمله داعش، پ.ک.ک و یگان‌های مدافع خلق تهدیدی علیه امنیت ملی ترکیه، وحدت سیاسی و یکپارچگی قلمروی سوریه هستند و بدوت تبعیض باید با آنها مقابله کرد.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید