امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 19 شوال 1445 | 2024-04-27
کد خبر: 535243 |
تاریخ انتشار : 12 بهمن 1402 - 19:18 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

رسول سلیمی: نتایج نظرسنجی رویترز که بین ۱۲۵۰ نفر بزرگسال امریکایی انجام شده نشان داد ‌که ترامپ روز سه شنبه به‌راحتی تنها رقیب اصلی خود، نیکی هیلی را در ایالت نیوهمپشایر شکست داده، این در حالی است که حدود ۶۷ درصد از پاسخ دهندگان به رویترز گفته بودند “از دیدن نامزدهایی که قبلاً رئیس‌جمهور بودند […]

رسول سلیمی: نتایج نظرسنجی رویترز که بین ۱۲۵۰ نفر بزرگسال امریکایی انجام شده نشان داد ‌که ترامپ روز سه شنبه به‌راحتی تنها رقیب اصلی خود، نیکی هیلی را در ایالت نیوهمپشایر شکست داده، این در حالی است که حدود ۶۷ درصد از پاسخ دهندگان به رویترز گفته بودند “از دیدن نامزدهایی که قبلاً رئیس‌جمهور بودند خسته شده‌اند و خواهان فرد جدیدی هستند.” بااین‌حال، تنها ۱۸ درصد گفتند که اگر بایدن و ترامپ انتخاب آنها باشند، رأی نخواهند داد. ترامپ که انتظار داشت نیکی هیلی زودتر آنچه تصور می‌کرد از رقابت درون‌گروهی جمهوری‌خواهان خارج شود حالا از حضور هیلی عصبانی است.
نتایج این نظرسنجی نشان داده، کمی بیش از نیمی از پاسخ‌دهندگان گفتند که از سیستم دوحزبی ایالات متحده ناراضی هستند و تنها یک‌چهارم از آن راضی هستند. به‌طورکلی، این نظرسنجی نشانه‌های معناداری را نشان می‌دهد که‌رای دهندگان از انتخاب‌های فعلی که پیش روی آنها قرار گرفته، راضی نیستند.
چه آنکه هفتاد درصد از پاسخ‌دهندگان، از جمله حدود نیمی از دموکرات‌ها معتقدند که بایدن نباید مجدداً در معرض انتخاب قرار گیرد. در مقابل پنجاه و شش درصد از افرادی که به این نظرسنجی پاسخ دادند از جمله حدود یک‌سوم جمهوری‌خواهان، گفتند که ترامپ نباید نامزد شود. پاسخ‌دهندگان که سالخورده بودن بایدن را به‌عنوان رهبر امریکا در محور انتقادات خود قرار می‌دهند معتقدند بایدن در ۸۱ سالگی، برای رهبری امریکا بسیار پیر است.

این در حالی است که نیمی از آنها همین نظر را در مورد ترامپ گفتند که بازگشت او در ۷۷ سالگی به کاخ سفید خوشایند نخواهد بود. بیش از نیمی از دموکرات‌ها بایدن را بیش از حد پیر می‌دانستند در حالی که یک سوم جمهوری خواهان ترامپ را اینگونه می‌دیدند.
نظرسنجی جدید رویترز نشان داد که ترامپ در سراسر کشور نسبت به هیلی ۵۲ساله با نسبت ۶۴٪ به ۱۹٪ پیش افتاده است. اما تمام نظرسنجی‌ها میزان مشارکت رای دهندگان امریکایی را بالا ارزیابی می‌کنند. چه آنکه میزان مشارکت در این انتخابات هنوز هم می‌تواند بالاتر رود، زیرا رای دهندگان از هر دو حزب انگیزه زیادی برای شکست دادن طرف دیگر دارند. پنجاه و نه درصد از پاسخ دهندگان که گفتند قصد دارند به بایدن رای دهند، گفتند که انگیزه انها در درجه اول مخالفت با ترامپ بود، در حالی که رای دهندگان ترامپ در مورد سیاست‌های او نگاه مثبت‌تری داشتند و تنها ۳۹ درصد رای خود به ترامپ را به معنای مخالفت با بایدن توصیف کردند.
از آنجا انتخابات مقدماتی بعدی جمهوری‌خواهان در ایالت کارولینای جنوبی برگزار خواهد شد، اکسیوس در گزارشی توضیح داد که وضعیت ترامپ در کارولینای جنوبی نسبت به نیکی هیلی در زمینه تأیید و حمایت‌شدن توسط مقامات دولتی و ایالتی بسیار بهتر است. فرماندار کارولینای جنوبی، ۷ نفر از نمایندگان کنگره و ۵ نفر از افراد دارای مقام در این ایالت از ترامپ اعلام حمایت کردند و این در حالی است که فقط یک نماینده کنگره، اعلام حمایت خود را از نیکی هیلی ابراز داشته است
این نکته از آنجا اهمیت دارد که احساسات ضد ترامپ به بایدن کمک کرد تا ترامپ را در انتخابات ۲۰۲۰ شکست دهد، زمانی که ترامپ انتظار داشت سهم بی سابقه ای از رای دهندگان واجد شرایط به جمهوری خواهان رای دهند. عامل دیگری که می‌تواند بر ترامپ سنگینی کند این است که ۵۵ درصد از جمهوری خواهان در این نظرسنجی گفتند که اگر او قانون را نقض کند، باید محکوم و به زندان بیفتد. ترامپ که در حال حاضر با چهار پیگرد کیفری مواجه است، در دادگاه استدلال کرده است که باید از پیگرد قانونی برای اقدامات انجام شده در زمان ریاست جمهوری مصون باشد.
این در حالی است که پولیتیکو در گزارش مهمی تأکید کرده که ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ مشکل بزرگی در پیش دارد و به نظر می‌رسد طیف کاملی از رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه قاطعانه متعهد به عدم رأی‌دادن به ترامپ در ماه نوامبر هستند.
این موضوعی است که در نظرسنجی پیش از انتخابات آیووا نیز، کاملاً آشکار شد. زمانی که نظرسنجی NBC News از رأی‌دهندگان در آن ایالت نشان داد که ۴۳ درصد از حامیان نیکی هیلی اعلام کردند از جو بایدن در برابر ترامپ حمایت می‌کنند و این وضعیت در انتخابات درون حزبی این هفته در نیوهمپشایر به وضوح نمایان شد. طبق گزارش پالیتیکو، به طور کلی در ایالات متحده، انتخابات مقدماتی می‌تواند شکاف‌های درون حزبی ایجاد کند که در حال حاضر التیام آن غیرممکن به نظر می‌رسد. سال ۲۰۰۸ گروهی از حامیان هیلاری کلینتون، جنبش PUMA را علیه باراک اوباما به راه انداختند و حامیان برنی سندرز، هشت سال بعد قول دادند که هرگز از کلینتون حمایت نکنند.
نتایج نظرسنجی‌های انتخاباتی در حالی منتشر می‌شود که انتشار آمارهای رشد اقتصادی در امریکا به‌گونه‌ای بی‌سابقه، موضع دموکرات‌ها را در برابر جمهوری‌خواهان تقویت کرده است. برابر جدیدترین گزارش‌ها، اقتصاد ایالات متحده در سه‌ماهه آخر سال ۲۰۲۳ با سرعت ۳.۳ درصد رشد کرده و توانسته با رشد اقتصادی، تورم را مهار کند. این در حالی است که مقامات فدرال ایالات متحده پیش بینی کرده بودند که اقتصاد در سه ماهه گذشته حدود ۲ درصد رشد خواهد کرد. انتشار این آمارها بیش از هر چیز، موضع انتخاباتی دموکرات‌ها را در برابر ترامپ تقویت کرده است. گروه‌های حامی بایدن با انتشار کلیپ کوتاهی از سخنرانی‌های ترامپ اعلام کردند که ترامپ سال ۲۰۲۰ گفته بود اگر بایدن در انتخابات پیروز شود، بازار سهام سقوط خواهد کرد ولی روز گذاشته شبکه فاکس اعلام کرد که معروف‌ترین شاخص‌های بورسی ایالات متحده به بالاترین رکورد خود در زمان بایدن رسیده‌اند.

۳۱۱۲۱۳

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید