امروز: یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 27 شوال 1445 | 2024-05-05
کد خبر: 520460 |
تاریخ انتشار : 12 مهر 1402 - 10:53 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به دنبال برکناری «کوین مک‌کارتی»، یک نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که تشریفات اداری برای معرفی «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس بعدی این مجلس کنگره را انجام خواهد داد. به گزارش صلح خبر، به نقل از وب‌سایت هیل، «تروی نلز» عضو مجلس نمایندگان آمریکا سه‌شنبه در بیانیه‌ای گفت: طی روزهای آتی که مجلس […]

به دنبال برکناری «کوین مک‌کارتی»، یک نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که تشریفات اداری برای معرفی «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس بعدی این مجلس کنگره را انجام خواهد داد.

به گزارش صلح خبر، به نقل از وب‌سایت هیل، «تروی نلز» عضو مجلس نمایندگان آمریکا سه‌شنبه در بیانیه‌ای گفت: طی روزهای آتی که مجلس نمایندگان دوباره تشکیل جلسه بدهد، اولین کار من اعلام نامزدی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا به عنوان رئیس جدید مجلس نمایندگان است. ترامپ عالی‌ترین رئیس‌جمهوری دوران زندگی من، سابقه‌ای اثبات‌شده از دنبال کردن سیاست «اول آمریکا» دارد و این مجلس را «دوباره با عظمت» خواهد کرد.

این اظهارات در پی برکناری کوین مک‌کارتی از ریاست مجلس نمایندگان آمریکا مطرح می‌شود. روز سه‌شنبه هشت جمهوری‌خواه در کنار تمام دموکرات‌ها به برکناری او رای دادند. تروی نلز مخالف برکناری مک‌کارتی بود.

طبق قانون، الزامی ندارد که رئیس مجلس نمایندگان آمریکا عضو کنگره باشد، گرچه هیچ رئیسی تا به حال بدون عضویت در این مجلس این نقش را بر عهده نگرفته است.

پیش از آنکه جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره ۲۰۲۲ دوباره کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را به دست بگیرند، ترامپ گفته بود که تمایلی برای گرفتن این سمت ندارد.

رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا مارس گذشته گفته بود: نه، این چیزی نیست که من بخواهم. خیلی‌ها این را مطرح کرده‌اند. همواره این را مطرح می‌کنند. نه، مایل به انجام این کار نیستم. منتظرم ببینم چه اتفاقی رخ می‌دهد و بعد ما کار دیگری می‌کنیم. این مساله‌ای نیست که من به آن علاقه داشته باشم.

همچنین گرگ استیوب، از دیگر سیاستمداران جمهوری‌خواه این مجلس گفته که او هم از ریاست ترامپ حمایت می‌کند.

مک‌کارتی روز سه‌شنبه گفت که تمایلی ندارد دوباره رئیس این مجلس کنگره آمریکا شود. کنفرانس جمهوری‌خواهان به زودی تشکیل جلسه می‌دهد تا فردی را برای تصدی این سمت نامزد کند.

رئیس موقت این مجلس که «پاتریک مک‌هنری» است، تاکید کرده که مطلقا قصد ندارد این سمت را به شکل دائمی بگیرد. برخی منابع می‌گویند که استیو اسکالیس مایل به تصدی این پست است و در حالی رایزنی است. دیگر گزینه‌های احتمالی تصدی این پست، جیم جردن، کوین هرن، تام امر، گرت گریوز و الیز استفنیک هستند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید