امروز: جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 25 شوال 1445 | 2024-05-03
کد خبر: 534146 |
تاریخ انتشار : 04 بهمن 1402 - 8:45 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

طبق گفته معاون سیاست‌گذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات مردم با اعتماد به توان داخلی، نیاز خود را در زمینه پیام‌رسانی مرتفع کرده‌اند و متوسط ترافیک پیام‌رسان‌های داخلی نیز افزایش ۵ برابری داشته است. به گزارش صلح خبر، طی دو سال گذشته ظرفیت لازم در سکوهای داخلی برای کسب و کارهای داخلی به شکلی که […]

طبق گفته معاون سیاست‌گذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات مردم با اعتماد به توان داخلی، نیاز خود را در زمینه پیام‌رسانی مرتفع کرده‌اند و متوسط ترافیک پیام‌رسان‌های داخلی نیز افزایش ۵ برابری داشته است.

به گزارش صلح خبر، طی دو سال گذشته ظرفیت لازم در سکوهای داخلی برای کسب و کارهای داخلی به شکلی که امروز وجود دارد که مهم ترین آن مخاطب است فراهم نبود. در یک سال و نیم گذشته مخاطبان پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی بعضا تا ۵، ۶ برابر و حتی تا ۸ برابر افزایش پیدا کرده که این افزایش هم در تعداد کاربر روزانه و هم در تعداد کاربر فعال ماهانه است.

طبق گفته وزیر ارتباطات در حال حاضر زمینه لازم برای فعالیت کسب و کارها در سکوهای داخلی بیش از گذشته فراهم شده و دولت هم در سال گذشته آیین‌نامه حمایت از کسب و کارها و سکوهای اقتصاد دیجیتال را تصویب کرد که در این آیین‌نامه یک بسته حمایتی پیش‌بینی شده که بندهایی از آن اجرا شده و در حال پیگیری اجرایی شدن سایر بندهای آن هستیم.  

در این راستا به تازگی، حامد منکرسی- معاون سیاست‌گذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات- با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی داخلی اظهار کرد: نظرسنجی جدید ایسپا نشان می‌دهد که مردم با اعتماد به توان داخلی، نیاز خود را در زمینه پیام‌رسانی مرتفع کرده‌اند؛ اضافه کنم که متوسط ترافیک پیام‌رسان‌های داخلی نیز افزایش ۵ برابری داشته است یعنی نه تنها حضور کاربران بلکه استفاده کاربردی از پیام‌رسان‌های داخلی رشد معناداری داشته است.

وی افزود: برخی از پیام رسانها رشد سریعتری را تجربه کرده اند، نظیر ایتا که با رشد ۹ برابری کاربران و ۱۵ برابری ترافیک همراه بوده است.

گفتنی است قابلیت اینترکانکشن (اتصال متقابل پیام رسان های داخلی) نزدیک به ۹ ماه است که راه اندازی شده و به گفته دبیرکل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات – میزان استفاده از این قابلیت از ۲ میلیون کاربر فراتر رفته است.

آمار میزان استفاده کاربران به ترتیب اختصاص دارد به کاربران پیام‌رسان‌های ایتا، بله، آیگپ و گپ که از اوایل امسال با فعال‌سازی قابلیت اتصال متقابل، امکان ارسال پیام به یکدیگر را بدون نیاز به نصب پیام‌رسان دیگر پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید