امروز: دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 28 شوال 1445 | 2024-05-06
کد خبر: 542686 |
تاریخ انتشار : 05 اردیبهشت 1403 - 15:39 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/مرکزی مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: ۷۱۰ ویژه‌برنامه در استان به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی تدارک دیده شده است. حجت‌الاسلام ماشاءالله عبدی، چهارشنبه پنج اردیبهشت، در نشست مطبوعاتی که به منظور تشریح برنامه‌های هفته عقیدتی – سیاسی در سپاه و بسیج برگزار شد، با اشاره به وقایع […]

صلح خبر/مرکزی مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: ۷۱۰ ویژه‌برنامه در استان به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی تدارک دیده شده است.

حجت‌الاسلام ماشاءالله عبدی، چهارشنبه پنج اردیبهشت، در نشست مطبوعاتی که به منظور تشریح برنامه‌های هفته عقیدتی – سیاسی در سپاه و بسیج برگزار شد، با اشاره به وقایع ۱۵ شوال که سالروز شهادت حضرت حمزه(ع) و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است، افزود: تبیین سبک زندگی بزرگان دین از ضروریات است و آنها را همواره باید به عنوان الگو به نوجوانان و کودکان معرفی کرد.

وی همچنین با اشاره به ایام شهادت استاد مطهری ادامه داد: این ایام تحت عنوان هفته معلم و هفته عقیدتی – سیاسی نامگذاری شده است. این شهید بزرگوار یک عالم مخاطب‌شناس و دشمن‌شناس بود و همواره در طول زندگی خود توجه به این دو مهم را به دیگران توصیه می‌کرد.

عبدی با بیان اینکه امسال برنامه‌های متنوع‌تر از سال گذشته در مدارس، آموزشگاه‌ها، کانون‌ها، پایگاه‌های بسیج و مساجد تدارک دیده شده است، افزود: تجلیل و تکریم معلمان، هادیان سیاسی، مربیان عقیدتی و فراگیران برتر سال از برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

وی اظهار کرد: دیدار با خانواده شهدا، مربیان عقیدتی و جانبازان معلم و مربی، اجرای برنامه‌های تبیینی و ترویجی با محوریت «اندیشه مطهر» در قالب سخنرانی، پخش فیلم و کارگاه‌های علمی و تخصصی از دیگر برنامه‌هاست.

وی به نواخته شدن زنگ قرآن و ولایت در ۲۵ مدرسه استان، گلباران مزار مطهر شهدا، برگزاری اردوی «راهیان پیشرفت» به قصد دیدار از نمایشگاه هوا و فضا، فضاسازی شهری، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان، دیدار فرهنگیان، مربیان و اساتید بسیجی با ائمه جمعه در شهرستان‌ها، تشکیل گروه‌های صالحین، برپایی محافل انس با قرآن با رویکرد تفسیر در کانون‌ها و پایگاه‌ها نیز اشاره کرد.

عبدی با بیان اینکه ۷۱۰ ویژه‌برنامه در استان به مناسبت هفته عقیدتی تدارک دیده شده است، افزود: سپاه در کنار دشمن‌شناسی، استکبارستیزی و مقابله با شبیه‌خون فرهنگی به مباحث اعتقادی و قرآنی نیز توجه ویژه دارد و نتیجه آن در خارج از مرزها نمایان می‌شود که نمونه آن «وعده صادق» است.

مسئول بسیج فرهنگیان استان مرکزی نیز در این نشست گفت: قریب به ۴۰ هزار شهید کشور معلم و دانش‌آموز هستند که از این تعداد هزار و ۲۰۰ شهید به استان مرکزی تعلق دارند، بر این اساس تقریبا ۲۰ درصد شهدا از معلمان و دانش‌آموزان هستند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید