امروز: دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 28 شوال 1445 | 2024-05-06
کد خبر: 531869 |
تاریخ انتشار : 07 دی 1402 - 11:21 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

منابع رسانه‌ای فلسطین صبح امروز (پنج‌شنبه) اعلام کردند که بمب‌افکن‌های ارتش رزیم صهیونیستی هم‌زمان با ادامه نبردهای زمینی مناطق مختلف نوار غزه را بمباران می‌کنند. در تازه‌ترین حملات، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی مناطقی را در «دیر البلح» در مرکز نوار غزه بمباران کردند که بیش از ۱۰ شهید و زخمی بر جای گذاشته است. این […]

منابع رسانه‌ای فلسطین صبح امروز (پنج‌شنبه) اعلام کردند که بمب‌افکن‌های ارتش رزیم صهیونیستی هم‌زمان با ادامه نبردهای زمینی مناطق مختلف نوار غزه را بمباران می‌کنند.

در تازه‌ترین حملات، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی مناطقی را در «دیر البلح» در مرکز نوار غزه بمباران کردند که بیش از ۱۰ شهید و زخمی بر جای گذاشته است. این منابع همچنین اعلام کردند که درگیری‌های زمینی میان مبارزان فلسطینی و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در محورهای مختلف نوار غزه ادامه دارد.

افزایش تلفات ارتش رژیم صهیونیستی

در همین راستا ارتش رژیم صهیونیستی از کشته و مجروح شدن چند نظامی دیگر خود خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد که سه نظامی آن در درگیری‌های زمینی در مرکز و جنوب نوار غزه کشته شدند. طبق بیانیه ارتش رژیم اشغالگر شمار تلفات نظامیان آن از هفتم اکتبر تاکنون به ۵۰۱ نفر افزایش یافته است.

بحران بهداشتی در غزه

این حملات در حالی ادامه دارد که سازمان جهانی بهداشت نسبت به وضعیت فاجعه‌بار بهداشتی و درمانی در نوار غزه هشدار داده است. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که وضعیت بهداشتی در نوار غزه بسیار وخیم است.

این سازمان در پیامی در ایکس (توییتر سابق) نوشت: در حال حاضر ۱۳ بیمارستان در نوار غزه نیمه فعال هستند و ۲۱ بیمارستان هم دیگر خدمات‌رسانی ندارند و سرویس خارج شده‌اند.

پیشنهاد مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی

از سوی دیگر شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی امروز جزئیات پیشنهاد آتش‌بس جدید در نوار غزه را فاش و اشاره کرد که این پیشنهاد از سوی تل‌آویو و واشنگتن ارائه شده است.

این شبکه عبری‌زبان در این باره گزارش داد: بر اساس پیشنهاد اسرائیلی-آمریکایی، اسرائیل در مرحله اول از مناطق پرجمعیت عقب‌نشینی می‌کند و هم‌زمان تجهیزات پزشکی بیشتری وارد نوار غزه می‌شود.

این شبکه همچنین اعلام کرد: در مرحله دوم، حماس زنان اسیر و اجساد سربازان اسرائیل را تحویل می‌دهد و پس از آن ارتش اسرائیل برای گام‌های جدید در نوار غزه آماده می‌شود.

یورش گسترده صهیونیست‌ها به چند منطقه در کرانه‌باختری

منابع رسانه‌ای اعلام کردند که نظامیان رژیم صهیونیستی در ادامه جنایات خود علیه ملت فلسطین به مناطق مختلف کرانه باختری یورش برده و با تیراندازی به سمت فلسطینی‌ها شماری از آنها را به شهادت رسانده و مجروح کردند.

رسانه‌های فلسطین در این باره اعلام کردند که نظامیان صهیونیستی به شهر و اردوگاه «جنین» یورش برده و با رزمندگان مقاومت درگیری شدند. طبق گزارش رسانه‌های فلسطین، درگیری‌ها در جنین همچنان ادامه دارد و ارتش رژیم صهیونیستی تجهیزات بیشتری را به این شهر ارسال کرده است. صهیونیست‌ها یکی از ژنراتورهای برق جنین را هدف قرار داده و همین اقدام شهر را در خاموشی فرو برده است.

برخی منابع از مجروح شدن چند فلسطینی در جنین خبر می‌دهند.

رسانه‌های فلسطین همچنین از یورش صهیونیست‌ها به مناطق مختلفی در رام‌الله خبر دادند. تلویزیون فلسطین در این باره اعلام کرد که یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها در شهر رام‌الله به شهادت رسیده و دست‌کم ۱۲ فلسطینی دیگر مجروح شده‌اند.

طبق این گزارش، صهیونیست‌ها همچنین به مناطقی در نابلس و طولکرم یورش برده و در نتیجه آن درگیری‌هایی میان آنها و مبارزان فلسطینی درگرفت. نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین به شهر اریحا و اردوگاه عین السلطان حمله کرده و با یورش به خانه‌های فلسطینی‌ها اسباب و اثاثیه آنها را تخریب کردند. صهیونیست‌ها در شهر اریحا چند فلسطینی از جمله یک پزشک را بازداشت کردند.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر بفردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر (دهم آذر) بار دیگر از سر گرفته شد.

وزارت بهداشت غزه عصر چهارشنبه و در هشتاد و دومین روز جنگ اعلام کرد که شمار شهدا به ۲۱ هزار و ۱۱۰ تن رسیده است. این وزارتخانه همچنین آخرین آمار مجروحان تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را ۵۵ هزار و ۲۳۴ تن اعلام کرد.

311311

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید