به گزارش مهر، اوضاع نابه سامان نشر کتاب و وضعیت کتابخوانی در کشور به گونه ای است که ناشران و نویسندگان تمام تلاششان را برای تبلیغ و فروش بیشتر کتاب هایشان انجام می دهند؛ تا بتوانند روند کاهشی تیراژ کتاب در کشور را بهبود ببخشند. روند کاهشی که تیراژ برخی از کتابها را حتی به […]
به گزارش مهر، اوضاع نابه سامان نشر کتاب و وضعیت کتابخوانی در کشور به گونه ای است که ناشران و نویسندگان تمام تلاششان را برای تبلیغ و فروش بیشتر کتاب هایشان انجام می دهند؛ تا بتوانند روند کاهشی تیراژ کتاب در کشور را بهبود ببخشند.
روند کاهشی که تیراژ برخی از کتابها را حتی به ۵۰۰ جلد در یک نوبت چاپ رسانده است تا اوضاع کتاب و کتاب خوانی همچنان نا امید کننده باشد. اما در میان گاه برخی اتفاقات غیرمترفبه و غیرقابل پیش بینی فروش یک کتاب یا یک محصول فرهنگی را تکان اساسی می دهند.
خندوانه کمکی برای فروش کتاب
چندی پیش در برنامه خندوانه که مادران شهید اقلیت های مذهبی حضور داشتند مادر شهید «فرهاد خادم» از شهدای زرتشتی دفاع مقدس بعد از تعریف چند خاطره از پسرش کتاب خاطرات پسرش با نام «جای پای فرهاد» معرفی کرد. این کتاب که در این برنامه تاکید زیادی روی آن شد خیلی ها را وسوسه کرد که سراغ این کتاب بروند و خاطرات فرهاد و مادرش را بخوانند.
بعد از پخش این برنامه کتابفروشی انتشارات روایت فتح ناشر کتاب «جای پای فرهاد» در سردر کتابفروشی اش پوستر جالبی نصب کرد که روی آن تبلیغ این کتاب با عنوان «کتابی که در خندوانه مطرح شد» بود.این تبلیغ عجیب از سوی کتابفروشی شناخته شده روایت فتح این سوال را به وجود می آورد که آیا اوضاع کتاب تا این قدر وخیم است که برای تبلیغ کتاب از این شیوه استفاده می شود؟
برای پاسخ به این سوال سراغ «حسن علایی» مدیر انتشارات روایت فتح رفتیم تا از آقای علایی درباره این پوستر و تاثیرات خندوانه در فروش کتاب « جای پای فرهاد» بپرسیم.
-
مطلب به جایی بود
اصلن جالب نبود