امروز: پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 2 ذو القعدة 1445 | 2024-05-09
کد خبر: 524649 |
تاریخ انتشار : 09 آبان 1402 - 17:53 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

وزرای خارجه عربستان و روسیه بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری تاکید کرده و اظهار داشتند که راه‌حل‌های پیشنهادی برای مسئله فلسطین باید «آرمان مردم فلسطین» را تحقق بخشد. به گزارش صلح خبر، فیصل بن فرحان،‌ وزیر خارجه عربستان و سرگئی لاوروف، همتای روس وی درباره اهمیت تلاش برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه در راستای […]

وزرای خارجه عربستان و روسیه بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری تاکید کرده و اظهار داشتند که راه‌حل‌های پیشنهادی برای مسئله فلسطین باید «آرمان مردم فلسطین» را تحقق بخشد.

به گزارش صلح خبر، فیصل بن فرحان،‌ وزیر خارجه عربستان و سرگئی لاوروف، همتای روس وی درباره اهمیت تلاش برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه در راستای حفاظت از غیرنظامیان فلسطینی تاکید کردند.

وزارت خارجه عربستان سعودی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: وزرای خارجه بر اهمیت نقش جامعه بین‌المللی در دستیابی به آتش‌بس فوری برای حفاظت کامل از غیرنظامیان و یافتن یک راه حل جامع و عادلانه برای مسئله فلسطین تاکید کردند.

بر اساس این بیانیه، وزرای خارجه دو کشور تاکید داشتند که این راهکار باید به‌گونه‌ای باشد که به «آرمان‌های مردم برادر فلسطین» جامه عمل بپوشاند.

این در حالی است که پیش‌تر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه درخصوص درگیری میان حماس و رژیم صهیونیستی گفت، کلید حل‌وفصل این درگیری در واقع «تشکیل کشور مستقل فلسطین» است.

حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را علیه مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. تل‌آویو در پاسخ به این عملیات – که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته – قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز کرده و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری می‌کند.

امروز هم در بیست‌وپنجمین روز جنگ، ارتش رژیم صهیونیستی به بمباران شدید نوار غزه ادامه داده و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم از آغاز مرحله سوم جنگ غزه سخن گفت.

مقاومت فلسطین اعلام کرد که برای سربازان اشغالگری که در صدد نفوذ به نوار غزه هستند، کمین‌هایی ایجاد کرده و در چندین منطقه با آنها درگیر شده است. همچنین حملات موشکی و خمپاره‌ای جبهه مقاومت به شهرهای اشغالی و مواضع صهیونیست‌ها ادامه دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد: تعداد شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به ۸۵۲۵ نفر افزایش یافته که از این میان، ۳۵۴۲ تن کودک و ۲۱۸۷ تن زن هستند. همچنین ۲۱ هزار و ۵۴۳ تن مجروح شده‌اند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید