امروز: چهارشنبه, ۲ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 15 ذو القعدة 1445 | 2024-05-22
کد خبر: 468438 |
تاریخ انتشار : 21 اردیبهشت 1401 - 10:54 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

رئیس “شورای ریاستی یمن” بار دیگر تاکید کرد که این شورا به آتش‌بس انسانی اعلام شده از سوی سازمان ملل پایبند است. همزمان سخنگوی انصارالله خواستار عدم سیاسی‌کاری بندهای این توافق آتش‌بس شد. به گزارش صلح خبر، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، رشاد العلیمی، رئیس شورای ریاستی یمن در حاشیه دیدارش با هانس […]

رئیس “شورای ریاستی یمن” بار دیگر تاکید کرد که این شورا به آتش‌بس انسانی اعلام شده از سوی سازمان ملل پایبند است. همزمان سخنگوی انصارالله خواستار عدم سیاسی‌کاری بندهای این توافق آتش‌بس شد.

به گزارش صلح خبر، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، رشاد العلیمی، رئیس شورای ریاستی یمن در حاشیه دیدارش با هانس گروندبرگ، فرستاده سازمان ملل به یمن در عدن اظهار کرد: شورا به آتش‌بس اعلام شده با انصارالله پایبند است.
العلیمی در دیدار با گروندبرگ بار دیگر مدعی شد که دولت مستعفی برای انجام هر کاری در راستای کمک به اقدامات سازمان ملل در زمینه برقراری صلح در یمن آماده است و نیروهای انصارالله باید طبق توافقنامه استکهلم امضا شده در سال ۲۰۱۸، حقوق کارمندان دولت را از درآمدهای نفتی بندر حدیده پرداخت کند.
همزمان محمد عبد السلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن نیز توییت کرد: بندهای آتش‌بس روشن هستند و هیچ ابهامی درباره آنها وجود ندارد و هر کسی که شرط دیگری تعیین کند، مانع اجرای آتش‌بس می‌شود.
رئیس شورای رهبری ریاستی یمن در ادامه نیز تسریع در اجرای توافقنامه اسرا امضا شده در دفتر فرستاده سازمان ملل را خواستار شد.
او درباره بازگرداندن کنترل فرودگاه بین‌المللی صنعاء به نیروهای انصارالله نیز مدعی شد: دولت (مستعفی) پیشنهادهای زیادی داشته اما آنها با “لجبازی آشکار” طرف مقابل رد می‌شوند،‌ آنها مساله فرودگاه صنعاء را از یک موضوع انسانی به مساله سیاسی تبدیل کرده‌اند و این پرونده را از اهداف انسانی که توافق برای آنها امضا شد، منحرف کردند.
ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان از سال ۲۰۱۶ انصارالله را به استفاده “نظامی” از این فرودگاه متهم کرده و با این ادعا اجازه انجام پروازهای مسافربری از این فرودگاه را نمی‌دهد، در حالی که انصارالله این اتهام را همواره رد می‌کند.  
در این دیدار طارق صالح، عضو شورا و معین عبدالملک، نخست وزیر دولت مستعفی یمن نیز حضور داشتند.
گروندبرگ در چارچوب تلاش‌ها برای تشویق طرف‌های یمنی به پایبندی به تعهداتشان در توافق آتش‌بس انسانی که بدون تحقق پیشرفتی در پرونده‌های انسانی و اقتصادی، وارد هفته ششم خود شده، به عدن سفر کرد.
فرستاده سازمان ملل به یمن ابتدای آوریل گذشته موافقت طرف‌های درگیر در یمن با آتش‌بس دوماهه و قابل تمدید را اعلام کرد که با استقبال ائتلاف عربی، دولت مستعفی و انصارالله مواجه شد.
از مهمترین بندهای آتش‌بس آغاز دوباره پروازهای تجاری از فرودگاه صنعاء با دو پرواز در هفته یکی به مقصد مصر و دومی به مقصد اردن است.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید