امروز: چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 23 شوال 1445 | 2024-05-01
کد خبر: 54307 |
تاریخ انتشار : 03 اسفند 1394 - 12:32 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

 تاکید بر حضور در انتخابات حرف اصلی «غیرعلنی» به گزارش صلح خبر،پایگاه پایگاه صلح خبر ایران: «مهرداد خوشبخت» کارگردان سریال «غیر علنی» گفت: سریال «غیر علنی»‌ متن و فضای مفرحی برایم داشت که خوب هم تعریف می‌شد و جزو علایقم بود. از طرفی به این دلیل که مدتی در تلویزیون سریال نساختم،دوست داشتم تا اثری […]

 تاکید بر حضور در انتخابات حرف اصلی «غیرعلنی»

به گزارش صلح خبر،پایگاه پایگاه صلح خبر ایران:

«مهرداد خوشبخت» کارگردان سریال «غیر علنی» گفت: سریال «غیر علنی»‌ متن و فضای مفرحی برایم داشت که خوب هم تعریف می‌شد و جزو علایقم بود. از طرفی به این دلیل که مدتی در تلویزیون سریال نساختم،دوست داشتم تا اثری را کارگردانی کنم که مخاطب هم آن را دوست داشته باشد و همه اینها با حضور تهیه کننده‌ای مثل رضا جودی در سریال «غیر علنی» فراهم شد.

gheyrealani.solhkhabar

وی افزود:خوشبختانه آقای سرافراز مدیر جدید سازمان صدا و سیما به همراه مدیران سایر بخش‌ها در این مدت یکساله از حضور تهیه کننده‌های خوبی استفاده می‌کنند و فضا را بازتر کرده‌اند که این موضوع برایم ما هم بهتر شده چراکه کار به دست کاردان سپرده شده است.

این کارگردان درباره حساسیت‌هایی که در ساخت آثار انتخاباتی وجود دارد، نیز گفت:‌ شوخی با انتخابات در این سریال نیز به نسبت سایر کارها زیادتر است. مهم‌ترین بخشی که در این زمینه ما را کمک کرد،وجود سناریوی آماده بود که چندین بار مورد بازنویسی قرار گرفت و مورد تائید ناظرین و شورای تلویزیون و گروه تولید بود و اگر نظری داشتیم قبل از شروع تولید کار،مطرح کردیم.

خوشبخت در ادامه با اشاره به اینکه ما در این سریال هیچ جناح بندی‌ای نخواهیم دید،افزود: در «غیر علنی» هیچگونه جناح بندی دیده نمی‌شود. ممکن است نشانه‌هایی سمبلیک در سریال ببینیم،اما در کل اثری بی طرف است و در کنار اینکه بستری عاشقانه و اجتماعی دارد،به کلیت انتخابات می‌پردازد.

این کارگردان ادامه داد: حرف اصلی‌ این سریال این است که مشارکت در انتخابات بهتر از عدم مشارکت در این امر است و اصلا حرف بدی نیست. فردی که دوست دارد سلیقه‌ فردی را در مجلس را تغییر دهد، قاعدتا باید به کاندیداهایی رای دهد که به سلیقه او نزدیک‌تر هستند.

کارگردان سریال «شهر دقیانوس» ادامه داد:حرف بعدی ما این است که مردم نباید فریب و تخلف در تبلیغات انتخابی گل درشت برخی از کاندیدا و حتی وعده‌های دروغین آنها را بخورند و مردم باید بدانند که برای مثال فلان نماینده، نماینده خوب و قابل اطمینانی نیست و به دلیل عدم آگاهی و یا اینکه برای جمع آوری رای دست به تبلیغاتی این چنینی می‌زند.

وی درباره مشخص نبودن فضایی که داستان در آن روایت می‌شود، نیز گفت: ما در قصه شهرستانی بدون نام را به مخاطب نشان می‌دهیم،به این دلیل که قصه ما نمی‌توانست در تهران بگذرد چراکه می‌خواستیم رقابت محدودی بین چند کاندیدا را نشان دهیم و به دلیل عدم باورپذیری نمی‌شد تا این اتفاق در تهران بیفتد و باید در فضایی کوچکتر روایت می‌شد، حالا که در تصمیم گرفتیم در یک شهرستان،قصه «غیر علنی» را روایت کنیم، نمی‌توانستیم نامی از شهرستان خاصی بیاوریم آنهم به این دلیل که بعدا برایمان مشکلاتی بوجود می‌آمد و این احتمال وجود داشت تا نماینده آنجا از ما ناراحت شود و اعتراضی کند. به همین خاطر ترجیح دادیم که به هیچ نشانه مشخصی در سریال اشاره نکنیم.

این کارگردان درباره انتخاب لوکیشن نیز گفت:‌عموما برای فضای لوکیشن‌هایمان منطقه غرب را ترجیح دادیم و اغلب سکانس‌هایمان را در شهرک آزادی ضبط کردیم که خانه‌های کوتاهی دارد و به همین دلیل به سبک خانه‌سازی در شهرستان‌ها نزدیک‌تر است و به این ترتیب بازسازی شهرستان در تهران برایمان صورت گرفت. از طرفی معضل بزرگی که در سریال‌سازی با آن مواجه هستیم،ترافیک است و ما نیز برای انتخاب لوکیشن‌ها و حتی عوامل گروه تولید به سمت افرادی رفتیم که خانه‌هایشان در محدوده غرب تهران است تا برای ایاب و ذهاب زمان زیادی را در ترافیک نمانند.

وی درباره استقبال مخاطب از این سریال نیز بیان داشت:‌ با توجه به اینکه زمانی که «غیر علنی» پخش می‌شود، مقارن با دوره جدید از انتخابات مجلس خبرگان است و مردم با سوژه بروز مواجه می‌شوند،فکر نمی‌کنم سریال بدی باشد و برایشان جالب است که چه اتفاقی خواهد افتاد.

کارگردان فیلم «این پرونده مختومه نیست» ضمن اشاره به انتخاب بازیگران این سریال نیز گفت:‌خوشبختانه از همان روز ابتدایی که بازیگران را برای نقش‌های مختلف انتخاب کردیم، با همان‌ها کارمان را شروع کردیم و شرایط به گونه‌ای نبود که به سمت بازیگرانی دیگر برویم.

خوشبخت با اشاره به اینکه ممکن است این سریال شروعی دوباره برای حضورم در سیما باشد،نیز گفت: بستگی به این دارد که مسئولین و مخاطب سریالمان را دوست داشته باشد و از نظر مالی تامین شویم. ضمن اینکه مدتی به ساخت فیلم سینمایی مشغول بودم و به خاطر شرایط مالی سازمان صدا و سیما فعالیت در تلویزیون سخت بود. الان هم با مرکز گسترش فیلم‌نامه نویسی تعامل خوبی اتفاق افتاده است. از طرفی مسئولین اخیر سازمان صدا و سیما همکاری خوبی با شخص من نداشتند.

وی درباره مهاجرت برخی از کارگردانان به شبکه‌های ماهواره‌ای گفت:‌ به عقیده من این موضوع مشکل افرادی که به شبکه‌هایی مثل جم می‌روند،نیست بلکه مشکل از سمت مسئولین ما است که یا به مهاجرت این افراد علاقه‌مندند و یا اینکه به این مسئله بی توجه هستند. اصلا نمی‌خواهم این افراد را درجه بندی کنم، اما هر هنرمندی که از کشور می‌رود در حقیقت سرمایه ما از دست خواهد رفت و مسئولین باید این سرمایه‌ها را حفظ کنند اگر حتی روزی بخواهند به کشور برگردند باید تشویق‌شان کنیم تا شبکه‌های بیگانه به راحتی نتوانند سرمایه‌های کشور ما را در اختیار بگیرند.

سریال «غیرعلنی» به کارگردانی مهرداد خوشبخت و تهیه کنندگی رضا جودی این شب‌ها از شبکه دو سیما بروی آنتن می‌رود.

در این سریال بازیگرانی چون:برزو ارجمند، بهاره رهنما، متین ستوده، علیرضا جلالی تبار، شهرام عبدلی، علی دهکردی و … به ایفای نقش می‌پردازند.

منبع:خبرگزاری فارس

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید