امروز: چهارشنبه, ۲ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 15 ذو القعدة 1445 | 2024-05-22
کد خبر: 467608 |
تاریخ انتشار : 14 اردیبهشت 1401 - 11:32 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

نخست وزیر عراق در جریان تماسی تلفنی با پادشاه اردن و ولیعهد عربستان بر تقویت و تحکیم همکاری مشترک کشورهای عربی و منطقه‌ای تاکید کرد. به گزارش صلح خبر، به نقل از سایت شفق نیوز، دفتر رسانه‌ای مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که الکاظمی به مناسبت عید سعید فطر با […]

نخست وزیر عراق در جریان تماسی تلفنی با پادشاه اردن و ولیعهد عربستان بر تقویت و تحکیم همکاری مشترک کشورهای عربی و منطقه‌ای تاکید کرد.
به گزارش صلح خبر، به نقل از سایت شفق نیوز، دفتر رسانه‌ای مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که الکاظمی به مناسبت عید سعید فطر با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان تماس تلفنی برقرار کرد.

نخست وزیر عراق در جریان این گفت‌وگوی تلفنی نسبت به تداوم پیشرفت و شکوفایی دولت و ملت عربستان ابراز امیدواری کرد.

الکاظمی همچنین بر تمایل عراق به تحکیم همکاری مشترک کشورهای عربی و منطقه‌ای برای ثبات منطقه و رفاه ملت‌های آن و همچنین ایجاد رشد و توسعه پایدار برای مردم دوستدار صلح منطقه تاکید کرد.

در همین راستا، ولیعهد سعودی ضمن تبریک عید سعید فطر، برای ملت عراق رفاه، تحکیم ثبات و افزایش همکاری دوجانبه در زمینه‌های مختلف آرزو کرد.

نخست وزیر عراق همچنین در گفت وگویی با عبدالله دوم، پادشاه اردن، عید سعید فطر را به او تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، الکاظمی عید فطر را به دولت و ملت اردن تبریک گفت و ثبات و شکوفایی و تحکیم پیوندهای دوستی و همکاری بین دو ملت عراق  و اردن و همکاری مشترک بیشتر برای ثبات منطقه و امنیت ملت های آن را آرزو کرد.

پادشاه اردن نیز ضمن تبریک عید سعید فطر، تداوم ثبات و پیشرفت برای ملت عراق را آرزو کرد.

عبدالله دوم همچنین بر اهتمام اردن به تحکیم همکاری دوجانبه مشترک با عراق در زمینه های مختلف تاکید کرد.

الکاظمی علاوه بر این سه شنبه در جریان بازدید از خانواده‌های قربانیان نیروهای امنیتی در روز دوم عیدفطر گفت که مردم عراق در چهار دهه گذشته یعنی از زمان جنگ ایران و عراق، از جنگ اول و دوم خلیج فارس و سال های پس از سقوط رژیم صدام تاکنون آسیب دیده اند.

بر اساس بیانیه دفتر رسانه‌ای الکاظمی وی گفت: «عراقی‌ها در طول چهار دهه گذشته رنج‌های زیادی را متحمل شده‌اند و امروز ما فرصت واقعی برای پیشبرد خواسته های خود را داریم که نیازمند وحدت کلمه واتحاد همه جناح‌های سیاسی است.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح مسیرها نیازمند صبر و تلاش بیشتر است.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید