امروز: شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 26 شوال 1445 | 2024-05-04
کد خبر: 517609 |
تاریخ انتشار : 11 شهریور 1402 - 16:11 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

در آستانه روز کارگر در ایالات متحده، نظرسنجی جدیدی نتایج وحشتناکی را نشان داده و حاکی از آن است که طی سه سال اخیر شهروندان شاغل آمریکایی هیچگونه افزایش حقوقی نداشته‌اند. به گزارش صلح خبر، به نقل از پایگاه خبری هیل، نتایج نظرسنجی موسسه «وان پُل» که از میان ۲۰۰۰ آمریکایی بزرگسال انجلم شده، نشان […]

در آستانه روز کارگر در ایالات متحده، نظرسنجی جدیدی نتایج وحشتناکی را نشان داده و حاکی از آن است که طی سه سال اخیر شهروندان شاغل آمریکایی هیچگونه افزایش حقوقی نداشته‌اند.

به گزارش صلح خبر، به نقل از پایگاه خبری هیل، نتایج نظرسنجی موسسه «وان پُل» که از میان ۲۰۰۰ آمریکایی بزرگسال انجلم شده، نشان می‌دهد که فقط ۴ درصد از شرکت‌کنندگان طی امسال افزایش حقوق داشته‌اند، ۹ درصد گفتند که افزایش حقوق آن‌ها مربوط به یک‌ سال گذشته است، ۲۲ درصد آخرین افزایش حقوق خود را دو سال پیش ذکر کردند و ۳۷ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی هم گفتند که طی سه سال اخیر هیچگونه افزایش حقوقی به آن‌ها تعلق نگرفته است.

از این میان، ۱۸۵۹ نفر دارای شغل بوده‌اند که تنها ۳۷ درصد از آن‌ها گفتند در محل کارشان «بسیار تشویق» می‌شوند. ۴۶ درصد معتقدند که «تاحدودی تشویق» می‌شوند و ۸ درصد هم گفتند که «اصلا تشویق» نمی‌شوند.

جدای این موارد، درصد بسیاری از پاسخ‌دهندگان آمریکایی بر این باورند که بحث «جنسیت» بر حقوق آن‌ها تاثیر می‌گذارد و شکاف جنسیتی در نحوه محاسبه حقوق عامل تاثیرگذاری است.

شرکت‌کنندگان در پاسخ به پرسشی مبنی بر دغدغه‌هایشان، به کلیدواژه‌هایی اشاره کردند که پرتکرارترین آن «کاهش حقوق» بود و بعد از آن می‌توان به موارد دیگری نظیر «شکاف دستمزد» و «اعتصاب کارگران» اشاره کرد. شرکت‌کنندگانی از نسل «ایکس» هم «امنیت شغلی» را دغدغه اصلی خود تلقی کردند.

همچنین ۴۹ درصد از آن‌ها گفتند که اعتصاب «کارآمدترین راه» جهت تحت فشار گذاشتن روسا می‌باشد و دو سوم از پاسخ‌دهندگان نیز گفتند که آن‌ها در مقطعی از شغلشان در اعتصابات شرکت کرده‌اند.

روز کارگر (Labor Day) نام یکی از تعطیلات رسمی در ایالات متحده آمریکاست. این روز به اولین دوشنبه ماه سپتامبر گفته می‌شود. اولین روز کارگر در ایالات متحده سال ۱۸۸۲ در شهر نیویورک برگزار شد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید