امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 3 ذو القعدة 1445 | 2024-05-10
کد خبر: 446889 |
تاریخ انتشار : 19 آبان 1400 - 10:57 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

وزارت خارجه‌های آمریکا و مصر در پایان گفتگوی استراتژیک دو کشور بیانیه مشترکی منتشر کرده و از بررسی برخی از موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای و مشارکت استراتژیک خبر دادند. به گزارش پایگاه صلح خبر به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، طبق بیانیه مشترک وزارت‌های خارجه‌ آمریکا و مصر، سامح شکری، وزیر […]

وزارت خارجه‌های آمریکا و مصر در پایان گفتگوی استراتژیک دو کشور بیانیه مشترکی منتشر کرده و از بررسی برخی از موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای و مشارکت استراتژیک خبر دادند.

به گزارش پایگاه صلح خبر به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، طبق بیانیه مشترک وزارت‌های خارجه‌ آمریکا و مصر، سامح شکری، وزیر خارجه مصر و آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی او ضمن تاکید بر اهمیت مشارکت استراتژیک میان دو کشور، زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی را که دو کشور به دنبال توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای خود در مورد آنها هستند، مشخص کردند.
در ادامه این بیانیه دو طرف پایبندی جدی خود نسبت به تقویت امنیت ملی دو کشور و ثبات خاورمیانه اعلام کرده و قاهره بر نقش آمریکا در توسعه اقتصادی مصر و کمک به تقویت توانمندی‌های نظامی این کشور با انتقال تجهیزات دفاعی تاکید کرد.
همچنین بر اساس این بیانیه، واشنگتن با تاکید بر نقش رهبری مصر در میانجیگری جهت رسیدن به راه‌حل‌هایی برای درگیری‌های منطقه‌ای به ویژه تقویت صلح و پایان یافتن خشونت در غزه، بار دیگر تاکید جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بر حمایت از امنیت آبی مصر در ارتباط با سد النهضه اتیوپی را یادآور شد و ازسرگیری مذاکرات درباره توافقنامه سد النهضه را با نظارت رئیس اتحادیه آفریقا و همسو با بیانیه سپتامبر ۲۰۲۱ سازمان ملل و بیانیه اصول سال ۲۰۱۵ خواستار شد.
طبق بیانیه مذکور، شکری و بلینکن برخی پرونده‌های مهم دیگر از جمله بحران لیبی، شرایط سودان، حل درگیری‌های منطقه‌ای و بحران‌های انسانی در سوریه، لبنان و یمن را بررسی کرده و درباره استمرار رایزنی‌های دو کشور در سطوح بالا درباره مسایل خاورمیانه و آفریقا به توافق رسیدند.
همچنین وزرای خارجه آمریکا و مصر اعلام کردند قصد دارند یادداشت تفاهمی میان بانک صادرات و واردات آمریکا و وزارت دارایی مصر به امضا برسانند.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید