امروز: چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 1 ذو القعدة 1445 | 2024-05-08
کد خبر: 517189 |
تاریخ انتشار : 07 شهریور 1402 - 11:53 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

پارلمان لیبی پس از یک جلسه فوق‌العاده در پی دیدار وزیر خارجه برکنار شده این کشور با همتای صهیونیستی خود خواهان تحقیقات از دولت وحدت ملی شد. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری سما، پارلمان لیبی پیرامون ملاقات محرمانه نجلاء المنقوش، وزیر خارجه این کشور با الی کوهن، همتای صهیونیستی خود در ایتالیا […]

پارلمان لیبی پس از یک جلسه فوق‌العاده در پی دیدار وزیر خارجه برکنار شده این کشور با همتای صهیونیستی خود خواهان تحقیقات از دولت وحدت ملی شد.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری سما، پارلمان لیبی پیرامون ملاقات محرمانه نجلاء المنقوش، وزیر خارجه این کشور با الی کوهن، همتای صهیونیستی خود در ایتالیا که به برکناری المنقوش منجر شد، یک نشست فوق‌العاده برگزار کرد.

عقیله صالح، رئیس پارلمان لیبی در این نشست فوق‌العاده اعلام کرد، هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را رد می‌کند و به دفاع از مساله فلسطین پایبند است. فلسطین مساله مسلمانان است و کسی حق ندارد درمورد آن چانه زنی کند، بلکه باید برای تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس تلاش کرد.

نمایندگان در این جلسه به منظور ابراز همبستگی با ملت فلسطین، چفیه فلسطینی به گردن انداخته بودند.

عبدالسلام نصیه، یکی از نمایندگان پارلمان لیبی هم در این جلسه از دادستان کل کشور خواست، همه کسانی را که با این دیدار المنقوش با کوهن ارتباط داشتند، مجازات کند.

پارلمان لیبی در این نشست با صدور بیانیه‌ای ضمن قدردانی از ملت لیبی بابت تظاهرات در مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرد، تصمیم سلب اعتماد از دولت عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر دولت وحدت ملی درست بود و دادستان کل کشور باید از این دولت به اتهام جعل هویت، فساد و ارتباط با رژیم صهیونیستی تحقیق کند. دولت وحدت ملی لیبی از تاریخ سلب اعتماد به بعد دیگر نماینده ملت لیبی نیست.

همچنین در این بیانیه آمده است، دولت لیبی که توسط پارلمان منصوب می‌شود، قانونی و مشروع است.

پارلمان لیبی در ادامه این بیانیه خود خواهان تشکیل یک کمیته از پارلمان و شورای عالی دولت لیبی شد تا این کمیته یک دولت جدید با همکاری هیئت سازمان ملل در این کشور تشکیل دهد و این دولت جدید هم انتخابات سراسری را در اسرع وقت برگزار کند.

در ادامه این بیانیه آمده است که براساس توصیه کمیته «۶+۶»، هر فردی که ثابت شود در دیدار با احزاب رژیم صهیونیستی دست داشته است، اجازه شرکت در این انتخابات را نخواهد داشت.

هنوز دولت وحدت ملی لیبی به این بیانیه پاسخ نداده است.

پارلمان لیبی در سال ۲۰۲۱ از دولت الدبیبه سلب اعتماد کرد و به جای آن یک دولت دیگر را فوریه ۲۰۲۲ مکلف کرد. پس از این اقدام کشور درگیر بحران سیاسی شد چرا که الدبیبه از واگذاری قدرت به جز به دولتی که از طریق پارلمان منتخب جدید منصوب می‌شود، امتناع می‌ورزد.

پیش از این روزنامه یدیعوت آحارونوت از این ملاقات محرمانه میان المنقوش و کوهن پرده برداشت و نوشت، این اولین دیدار این دو وزیر بود و هدف از آن بررسی امکان همکاری و روابط دو طرف و حفظ میراث یهودیان مقیم لیبی بود.

این روزنامه همچنین فاش کرد که رژیم صهیونیستی و لیبی سال گذشته تماس‌های محرمانه‌ای از طریق وزارت خارجه    و موساد با هم داشتند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید