امروز: پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 2 ذو القعدة 1445 | 2024-05-09
کد خبر: 57496 |
تاریخ انتشار : 10 اسفند 1394 - 23:02 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

جامعه > محیط زیست – عصر امروز سند همکاری زیست محیطی میان ایران و اتریش به امضاء معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و آندره روپر شپر وزیر آب، کشاورزی و محیط زیست اتریش رسید. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست؛ معصومه ابتکار معاون رئیس […]

جامعه > محیط زیست عصر امروز سند همکاری زیست محیطی میان ایران و اتریش به امضاء معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و آندره روپر شپر وزیر آب، کشاورزی و محیط زیست اتریش رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست؛ معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عصر دوشنبه در مراسم سند همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت آب، کشاورزی و محیط زیست اتریش که در محل سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، گفت: زمینه های بسیاری برای همکاری میان دو کشور وجود دارد که از آن جمله می توان به عرصه های فرهنگی، اقتصادی، تجاری و دیپلماتیک اشاره کرد.

ابتکار خاطرنشان کرد: محیط زیست به دلیل چالش های متعدد و تهدید کننده حیات بشری، همچنین اهمیت جهت گیری ها و همکاری های جهانی برای مقابله و حل بحران ها از جمله مهم ترین زمینه ها برای همکاری میان کشورها است و از همین رو برای ایران نیز از جمله اولویت های مهم در عرصه همکاری های دیپلماتیک است که البته تا کنون چارچوب خوبی نیز برای آن تنظیم شده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی محیط زیست نظام توسط رهبر معظم انقلاب، همچنین نگاه و تاکید رئیس دولت یازدهم به موضوع حفظ محیط زیست، اظهار کرد: این مسائل حاکی از توجه ویژه به محیط زیست از سوی ایران و اشراف بر آگاهی و اهمیت از مسائل و چالش های این حوزه که البته در ایران نیز ابعاد مختلفی دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تاکید بر این موضوع که محیط زیست و حفظ آن برای اتریش به عنوان یک عضو اتحادیه اروپا و کشوری با قدمت طولانی در امر حفاظت نیز مانند ایران از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: همکاری میان دو کشور که البته پیش از این نیز به طرق دیگری از جمله تعامل اتاق های بازرگانی دو کشور و انجمن دوستی ایران و اتریش و در زمینه های دیگری به صورت موفق پیگیری و اجرایی شده بود، امروز در زمینه محیط زیست نیز آغاز خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: مشارکت دانش، اطلاعات، تجربیات و فن آوری و تکنولوژی میان دو کشور در حفظ محیط زیست منجر به بهبود شرایط محیط زیست هر دو کشور و جهان شود زیرا این همکاری ها هم در بعد همکاری بین دولت ها و هم در زمینه بخش خصوصی است.

ابتکار اعلام کرد: نخستین گام این توافق همکاری، آموزش 12 رئیس پارک ملی ایران در اتریش طی دوره ای که در زمینه اکوسیستم های کوهستانی به زودی برگزار خواهد شد، است.

معاون رئیس جمهور با ابراز خرسندی از تدوین چارچوب همکاری و برنامه اقدام عملی محیط زیستی میان دو کشور، گفت: به زودی و طی سفری که رئیس جمهوری ایران در اوایل سال آینده به اتریش خواهد داشت، سند تفاهم نامه دو کشور نهایی و به امضای روسای جمهور ایران و اتریش خواهد رسید.

اختصاص سه بورس تخصصی آکادمی اتحادیه اروپا به کارشناسان محیط زیست ایران

آندره روپرشپر وزیر آب، کشاورزی و محیط زیست اتریش عصر روز دوشنبه در مراسم امضای سند همکاری محیط زیستی دو کشور ایران و اتریش گفت: آکادمی اتحادیه اروپا سه بورس تخصصی در زمینه مدیریت فضای کوهستانی به کارشناسان ایران اختصاص می دهد.

وی با ابراز خرسندی از شکل گیری همکاری دوجانبه بین دو کشور در زمینه محیط زیست، اظهار کرد: این موضوع بیانگر اهمیت ایران به محیط زیست و حفظ آن است.

روپرشپر ضمن یادآوری اینکه ایران جزو نخستین کشورهایی است که بحث محیط زیست را در قانون اساسی خود آورده است، خاطرنشان کرد: تاکید رهبر و رئیس جمهور ایران بر حفظ منابع طبیعی و محیط زیست مرا تحت تاثیر قرار داد.

وزیر آب، کشاورزی و محیط زیست اتریش سفر سه روزه خود به ایران را فرصتی مغتنم برای تعمیق روابط دو کشور در زمینه محیط زیست و کشاورزی دانست و افزود: در برنامه عملی که امروز میان دو کشور امضاء خواهد شد، نقشه راه همکاری ایران و اتریش ترسیم شده که امیدوارم در ماه مارس و همزمان با سفر رئیس جمهوری ایران به اتریش به امضاء نهایی برسد.

وی مدیریت پارک های ملی، پاکیزه نگه داشتن منابع آبی و مدیریت پسماند را برخی از محورهای اصلی همکاری در این سند اعلام کرد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع تغییرات اقلیم، همچنین توافق در زمینه تغییرات آب و هوا در پاریس، در تلاش هستیم تا بندهای توافق پاریس هرچه زودتر جنبه اجرایی پیدا کند و البته ایران در این زمینه نقش به سزایی ایفا کرده است.

روپرشپر اشاره ای هم به آغاز به کار نمایشگاه بین المللی محیط زیست ایران داشت و ادامه داد: افتخار داشتم در این نمایشگاه شرکت کنم و شرکت های اتریشی که از فناوری های محیط زیستی نوینی برخوردار هستند نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

وی ابراز امیدواری کرد: در پایان نمایشگاه ایران، شرکت های ایرانی و اتریشی مرتبط به توافق های خوبی برای گسترش همکاری ها دست پیدا کنند.

وی همچنین به توافق برای همکاری صندوق های محیط زیستی ایران و اتریش اشاره کرد و افزود: صندوق محیط زیست و انرژی اتریش بیشتر در حوزه کاهش مصرف انرژی، همچنین کاهش ضرر و زیان محیط زیستی تمرکز دارد و سرمایه آن حدود 80 میلیون یورو است که در تلاشیم با سرمایه این صندوق از بخش خصوصی نیز حمایت کنیم.

وزیر آب، کشاورزی و محیط زیست اتریش تاکید کرد: لازمه این کار استمرار صادرات و افزایش سرمایه صندوق است که به چارچوب روابط تجاری برمی گردد و با توجه به رابطه بسیار خوب میان ایران و اتریش از زمان های گذشته تا کنون، امیدواریم با رفع تحریم های علیه ایران، سطح این روابط مجددا افزایش یابد.

روپرشپر گفت: آبیاری هوشمند، پایداری در کشاورزی و گردشگری کشاورزی از جمله مباحثی است که در نظر دارم طی سفر سه روزه خود به ایران در خصوص آن ها با همتایم در بخش کشاورزی صحبت کنم.

۴۷۴۷

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 1
    1. نویسنده :مریم

      امید موفقیت برای تمام دست اندرکاران این خبرگزاری