امروز: چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 23 شوال 1445 | 2024-05-01
کد خبر: 528587 |
تاریخ انتشار : 08 آذر 1402 - 9:17 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از اختصاص بودجه ۷۰۰ میلیارد تومانی شورای شهر تهران به شهرداری تهران برای تبدیل موتورسیکلت‌های بنزینی به برقی خبر داد. جعفر تشکری هاشمی در گفت وگو با صلح خبر، در مورد وضعیت تردد موتورسیکلت های پایتخت با تأکید بر اینکه یکی از دغدغه های شهروندان تهرانی، لجام […]

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از اختصاص بودجه ۷۰۰ میلیارد تومانی شورای شهر تهران به شهرداری تهران برای تبدیل موتورسیکلت‌های بنزینی به برقی خبر داد.

جعفر تشکری هاشمی در گفت وگو با صلح خبر، در مورد وضعیت تردد موتورسیکلت های پایتخت با تأکید بر اینکه یکی از دغدغه های شهروندان تهرانی، لجام گسیختگی موتورسیکلت های سطح شهر تهران است، گفت: این موتورسیکلت ها هیچ قاعده ای را در تردد تمکین نمی‌کنند و بی انضباطی های فراوان را در سطح شهر مشاهده می کنیم.

موتورسیکلت‌ها یک عارضه شهری محسوب می‌شوند 

لزوم برخورد پلیس با راکبان متخلف موتورسیکلت‌ها 

وی با بیان اینکه موتورسیکلت ها در آلودگی هوا و صدا نیز نقش موثری دارند، افزود: از هر بعدی به موتورسیکلت ها نگاه کنیم یک عارضه شهری محسوب می شوند و می بایست با کمک پلیس راهنمایی و رانندگی نسبت به ساماندهی آنها اقدام کرد و طبیعتاً پلیس راهور می بایست با تخلفاتی که از سوی راکبان موتورسیکلت‌ها در سطح شهر انجام می‌گیرد، برخورد قانونی داشته باشند.

تشکری هاشمی با اشاره به لزوم انجام اقدامات فرهنگی برای قانونمند کردن موتورسیکلت سواران، گفت: می‌توان با اقدامات فرهنگی و جلب مشارکت اجتماعی راکبان این ناهنجاری اجتماعی را به حداقل رساند؛ البته شورای شهر تهران نیز برای شهرداری تهران تکالیفی در حوزه موتورسیکلت ها در نظر گرفته، بگونه ای که ۷۰۰ میلیارد تومان مبحث تبدیل موتورسیکلت های بنزینی به برقی را دنبال کند.

وی تأکید کرد: اگر موتورسیکلت های بنزین سوز حذف شده و به جای آن موتورسیکلت های برقی جایگزین شوند، مشکل آلودگی هوا، آلودگی صوتی و مانورهای پرخطر و رفتارهای غیرمتعارفی که با موتورسیکلت ها انجام می شود، کاهش می یابد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید