امروز: دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 6 ذو القعدة 1445 | 2024-05-13
کد خبر: 516961 |
تاریخ انتشار : 05 شهریور 1402 - 12:19 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/خوزستان یک کارشناس فوتبال پایه گفت: یکی از بزرگترین معضلاتی که در مدارس فوتبال و کلا فوتبال پایه شاهد آن هستیم، کم تجربگی یا بی تجربگی برخی مربیان و نداشتن دانش و سواد کافی در این خصوص است. محسن بابادی در گفت و گو با صلح خبر، اظهارکرد: برخی از مدیران مدارس فوتبال برای […]

صلح خبر/خوزستان یک کارشناس فوتبال پایه گفت: یکی از بزرگترین معضلاتی که در مدارس فوتبال و کلا فوتبال پایه شاهد آن هستیم، کم تجربگی یا بی تجربگی برخی مربیان و نداشتن دانش و سواد کافی در این خصوص است.

محسن بابادی در گفت و گو با صلح خبر، اظهارکرد: برخی از مدیران مدارس فوتبال برای این که دستمزد کمتری بابت حق‌الزحمه مربیان بپردازند، مربیان بی تجربه و کم تجربه تازه مدرک گرفته یا حتی بدون مدرک را در برخی رده ها به کارگیری کرده و با این کار ضربه بزرگی بر پیکره فوتبال پایه زده و سبب سرخوردگی مربیان کار کرده و مدرک دار و مهم تر از آن نابودی فوتبال آموزان می شوند.

وی ادامه داد: بسیاری از مربیان بادانش و باتجربه رده های پایه به واسطه این که سال ها زحمت کشیده و دستمزد کافی بابت این همه تجربه و تلاش‌شان می‌خواهند، کنار گود مانده و افرادی بالای سر تیم ها هستند که بعضا ابتدایی ترین اصول مربیگری را هم نمی دانند. البته به کارگیری مربیان جوان و تازه مدرک گرفته هیچ اشکالی ندارد، مشروط بر آن که چند ماهی به صورت کارآموز کنار مربیان باتجربه سایر رده ها کارورزی و کمک مربی باشند، چرا که آنچه در دوران فوتبال خود و کلاس های مربیگری آموخته اند یک طرف، آنچه به صورت عملی در مدارس فوتبال می آموزند هم یک طرف دیگر.

این مربی فوتبال عنوان کرد: واگذاری رده های سنی پایه به مربیان صفر کیلومتر اشتباهی مهلک و جبران ناپذیر است، چرا که کار با رده های پایه ظرافت ها و تجربیات خاص خود را می طلبد. بسیاری از مدیران مدارس فوتبال پا را از گلیم فراتر گذاشته و از تدارکات مدرسه فوتبال یا والدین بچه ها نیز جهت مربیگری در این رده ها استفاده می کنند. در حقیقت با به کارگیری تدارکات یا اطرافیان مدرسه فوتبال، با یک تیر دو نشان زده و با پرداخت یک هزینه دو کار را پیش می برند. آن شخص هم به امید مربی شدن در آینده نزدیک و کسب تجربه، انجام کار اضافی را با جان و دل می پذیرد تا برای خود سابقه ای دست و پا کند. یا حتی والدین بچه ها که زمانی در کوچه و محله توپ بازی می کردند، به واسطه اینکه در مدت زمان تمرین کنار زمین هستند و حس می کنند وقت شان هدر می رود، در تعاملی که با مدیر آن مدرسه فوتبال دارند، برای خود اشتغال زایی کمی کنند. البته این والدین در ازای عدم پرداخت یا تخفیف شهریه فرزندشان، قبول زحمت می کنند و مربی آن رده می شوند!

وی افزود: در حقیقت مدیر آن مدرسه فوتبال، حتی در ازای بیچاره کردن و نابودی یک رده، آن را به برخی والدین علاقه مند به فوتبال واگذار می کند؛ تنها موضوعی که در این میان مهم است، سوددهی و جیب مدیر مدرسه فوتبال و تنها مساله ای که ذره ای مهم نیست، آموزش علمی و اصولی بازیکنان، شخصیت، روح و روان و جسم آن ها است که بازیچه خودخواهی و طمع عده ای سودجو قرار گرفته است. پس خانواده ها باید هوشیارتر از همیشه بوده و اجازه چنین کاری را به هیچ شخص یا گروهی ندهند.

بابادی گفت: جایگاه مدارس فوتبال در پیشرفت فوتبال مملکت ما، همچون نقش خون در رگ های یک موجود زنده است. وجود و نقش رده های پایه، همچون قلب و نقش مربی همچون مغز در یک کالبد است. امیدوارم با نظارت بیشتر هیات های فوتبال و وسواس و دقت نظر بیشتر خانواده ها، جلوی چنین مسایلی گرفته شود.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید