امروز: شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 26 شوال 1445 | 2024-05-04
کد خبر: 542483 |
تاریخ انتشار : 03 اردیبهشت 1403 - 14:54 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

تبعات و گسترش ابعاد تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک آمریکا، کاخ سفید و سیاستمداران این کشور را بر آن داشته تا با برچسب زدن به این تظاهرات، در صدد سرکوب آنها برآیند اما اعتراضات متوقف نشده است. به گزارش صلح خبر، دور جدید تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا در شهر […]

تبعات و گسترش ابعاد تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک آمریکا، کاخ سفید و سیاستمداران این کشور را بر آن داشته تا با برچسب زدن به این تظاهرات، در صدد سرکوب آنها برآیند اما اعتراضات متوقف نشده است.

به گزارش صلح خبر، دور جدید تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک که با برپایی چادر و تشکیل یک کمپ توسط این معترضان در محوطه دانشگاه همراه و با حمله نیروهای امنیتی مواجه شد، همچنان ادامه پیدا دارد. دولت بایدن، اعتراضات ضد رژیم صهیونیستی در آمریکا را در سال انتخاباتی به ضرر خود می‌داند و سعی در سرکوب آنها دارد و به آن برچسب «یهودستیزی» زده است.

به گزارش روزنامه «دیلی میل»، «اندرو بیتس» معاون سخنگوی کاخ سفید ادعا کرد: «با وجود آنکه هر آمریکایی حق اعتراض صلح‌آمیز را دارد، درخواست برای خشونت و ارعاب فیزیکی علیه دانشجویان یهودی و جامعه یهودیان به طرز فاحشی خطرناک، خلاف وجدان و یهودستیزانه است. اینها مطلقا جایی در هیچ محوطه دانشگاهی یا هیچ جای دیگری در ایالات متحده آمریکا ندارد.»

ماموران پلیس نیویورک روز پنجشنبه با حمله به کمپ چادرهای تشکیل شده توسط دانشجویان معترض دانشگاه کلمبیا بیش از ۱۰۰ تن از آنها را بازداشت کردند. این معترضان از شروع دور جدید اعتراض خود از روز چهارشنبه در این دانشگاه شعارهای مختلفی در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه از جمله «مرگ بر نتانیاهو» سر دادند.

معاون سخنگوی کاخ سفید، این معترضان را همچنین به دلیل اعلام حمایت از جنبش حماس متهم کرد.

روز یکشنبه گزارش شد که در پی سرکوب تظاهرات حامیان فلسطین در چند روز گذشته در دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک، فعالان ضد اسرائیل در دانشگاه ییل در ایالت کنتیکت نیز تظاهراتی در همبستگی با آنها برگزار کردند. شبکه فاکس نیوز گزارش داد فعالان معترض حامی فلسطین در دانشگاه ییل نیز در اقدامی مشابه با دانشگاه کلمبیا، یک کمپ را تشکیل داده و نام آن را با کار گذاشتن یک بنر «منطقه آزاد شده» گذاشتند.

دانشگاه‌های ییل و کلمبیا متعلق به یک اتحادیه از دانشگاه‌های خصوصی مشهور به اتحادیه آیوی هستند. رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا همچنان ادامه دارد.

به‌رغم واکنش کاخ سفید، اعتراضات حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا ادامه دارد

پایگاه «نیوزویک» نوشت، رئیس دانشگاه کلمبیا در واکنش به تداوم این اعتراضات در پی دستگیر شدن بیش از ۱۰۰ دانشجوی این دانشگاه در بیانیه‌ای از لغو برگزاری حضوری کلاس‌های دانشگاه و مجازی شدن آنها با هدف برچیدن اعتراضات خبر داد.

«اریک آدامز» شهردار دموکرات شهر نیویورک هم با انتشار پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» معترضان حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا را متهم کرد.

به نوشته نیوزویک، محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا از زمان جنگی که رژیم صهیونیستی بیش از ۶ ماه پیش در واکنش به عملیات هفتم اکتبر طوفان الاقصی علیه نوار غزه به راه انداخته تا کنون شاهد تظاهرات ضد این رژیم و در حمایت از فلسطین بوده‌اند. سرکوب تظاهرکنندگان حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا بعد از آن تشدید شد که معترضان از روز چهارشنبه در محوطه دانشگاه چادر برپا کردند.

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، این معترضان همچنان برای پنجمین روز و به‌رغم حملات پلیس دست به تشکیل کمپ اعتراضی در زمین چمن مرکز دانشگاه کلمبیا زده‌اند. یکی از معترضان که در حملات پلیس بازداشت شد، «اسرا هیرسی» دختر ایلهان عمر، نماینده فلسطینی‌تبار دموکرات مجلس نمایندگان آمریکاست.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید