امروز: شنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 4 ذو القعدة 1445 | 2024-05-11
کد خبر: 517081 |
تاریخ انتشار : 06 شهریور 1402 - 12:53 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

وزرای تجارت آمریکا و چین امروز (دوشنبه) تمایل خود را برای ارتقای شرایط تجاری در حالی اعلام کردند که وزیر تجارت ایالات متحده سفرش به پکن را با هدف بهبود روابط دو طرفه آغاز کرده اما به نظر می‌رسد هیچکدام از طرفین مایل به برآورده کردن درخواست‌های اصلی طرف مقابل نیستند. به گزارش صلح خبر، […]

وزرای تجارت آمریکا و چین امروز (دوشنبه) تمایل خود را برای ارتقای شرایط تجاری در حالی اعلام کردند که وزیر تجارت ایالات متحده سفرش به پکن را با هدف بهبود روابط دو طرفه آغاز کرده اما به نظر می‌رسد هیچکدام از طرفین مایل به برآورده کردن درخواست‌های اصلی طرف مقابل نیستند.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، “جینا ریموندو” وزیر تجارت آمریکا یکی دیگر از مقام‌های این کشور است که پس از جنت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده به پکن رفته است. آنها درباره بهبود ارتباطات ابراز خوش‌بینی کردند اما گفتند که در زمینه مناقشات حقوق بشری، امنیتی و فناوری پیشرفتی حاصل نشده است.

دولت پکن نیز به دنبال احیای منافع سرمایه‌ای خارجی در چین است و تلاش می‌کند تا بحران عمیق اقتصادی در داخل را برطرف کند.

“وانگ ونتائو” وزیر تجارت چین به جینا ریموندو گفت: پکن آماده همکاری برای تقویت شرایط سیاست‌گذاری قابل قبول‌تر برای همکاری و تعامل قوی‌تر و همچنین تقویت سرمایه‌گذاری و تجارت دوجانبه است.

ریموندو نیز گفت، دو طرف برای ایجاد تبادلات جدید اطلاعاتی به منظور همکاری و تعامل مداوم‌تر تلاش می‌کنند.

وی افزود: قطعا مهم است که ما یک رابطه اقتصادی باثبات داشته باشیم. بر این باورم که اگر یک مسیر باز، مستقیم و عملی داشته باشیم، می‌توانیم به پیشرفت برسیم.

وزیر تجارت آمریکا با بیان اینکه مسائل مربوط به امنیت ملی محلی برای بحث و سازش ندارد، از استراتژی ریسک‌زدایی دولت بایدن در تلاش برای افزایش تولید داخلی نیمه هادی‌ها و سایر کالاها با فناوری پیشرفته در ایالات متحده و ایجاد منابع اضافی تامین برای کاهش احتمال اختلال دفاع کرد.

پکن از این روند به عنوان تلاشی برای منزوی کردن چین و ممانعت از توسعه این کشور انتقاد کرده است.

وزیر تجارت آمریکا پیش از ترک واشنگتن به خبرنگاران گفته بود که به دنبال اقداماتی قاطع و عملی برای حرکت به سوی روابط تجاری است اما جزئیاتی بیان نکرده بود.

این سفر با توافق جو بایدن و شی جینپینگ، روسای جمهوری آمریکا و چین در جریان نشست این دو در نوامبر ۲۰۲۲ در اندونزی انجام شد. ریموندو در روز سفر به پکن اعلام کرد که واشنگتن اسامی ۲۷ شرکت چینی را از فهرست سیاه که دسترسی به فناوری آمریکا را محدود می‌کند، حذف کرده است.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید