امروز: یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 20 شوال 1445 | 2024-04-28
کد خبر: 530062 |
تاریخ انتشار : 20 آذر 1402 - 10:53 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

وزیر خارجه آمریکا که کشورش چند روز پیش قطعنامه آتش‌بس در غزه را در شورای امنیت وتو کرد، به رژیم صهیونیستی تاکید کرد تا اقدامات بیشتری را برای حفاظت از جان غیرنظامیان در غزه انجام دهد. به گزارش صلح خبر، این درخواست از سوی آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در حالی مطرح شده که تانک‌های […]

وزیر خارجه آمریکا که کشورش چند روز پیش قطعنامه آتش‌بس در غزه را در شورای امنیت وتو کرد، به رژیم صهیونیستی تاکید کرد تا اقدامات بیشتری را برای حفاظت از جان غیرنظامیان در غزه انجام دهد.

به گزارش صلح خبر، این درخواست از سوی آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در حالی مطرح شده که تانک‌های رژیم صهیونیستی به سمت مرکز خان یونس واقع در جنوب غزه می‌روند.

به گزارش  خبرگزاری رویترز، اظهارات بلینکن دو روز پس از آن مطرح شده که آمریکا پیش نویس درخواست سازمان ملل برای آتش بس فوری بشردوستانه در غزه را وتو کرد. حالا بلینکن می‌گوید که رژیم صهیونیستی باید حفاظت از غیرنظامیان در غزه را در اولویت خود قرار دهد و مطمئن شود که کمک‌های بشردوستانه به دست نیازمندان واقعی در این باریکه می‌رسد!

وی در برنامه گفت‌وگویی با شبکه خبری سی.ان.ان گفت: مساله مهم این است که مطمئن شویم در این عملیات نظامی جان غیرنظامیان حفظ می‌شود.

بلینکن ادامه داد: آمریکا به قدر کافی شاهد ارسال کمک‌های بشردوستانه و کمک به غیرنظامیان در غزه نیست. وقتی عملیات نظامی در غزه به پایان برسد، ما باید به تشکیل کشور فلسطینی برسیم.

وزیر امور خارجه آمریکا تایید کرد که واشنگتن در حال مذاکره با رژیم صهیونیستی درباره عملیات نظامی در غزه و مدت زمان آن است.

وی با رد درخواست‌ها برای آتش بس در غزه، خاطرنشان کرد: آتش بس در چنین موقعیتی با حماس که هنوز پابرجاست و با توجه به احتمال تکرار حملات هفتم اکتبر، مشکلات را تداوم می‌بخشد.

بلینکن مدعی شد:‌ این جنگ واقعا می‌تواند فردا پایان یابد. اگر حماس پشت غیرنظامیان پنهان نشود، اگر سلاح‌های خود را زمین بگذارد، اگر تسلیم شود، ممکن است همین فردا پایان یابد.

وزیر امور خارجه آمریکا هم‌چنین روزشنبه تاکید کرد که بدون تشکیل کشور مستقل فلسطین، صلحی در خاورمیانه وجود نخواهد داشت.

بلینکن به خبرنگاران گفت: «زمانی که عملیات نظامی بزرگ (در غزه) به پایان برسد، باید صلحی قوی و بلندمدت برقرار کنیم و روی آن کار کنیم.»

مقام‌های بهداشت و درمان در غزه اعلام کردند که حدود ۱۸ هزار فلسطینی از زمان آغاز جنگ شهید و ۴۹ هزار و ۵۰۰ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند. هزاران نفر نیز مفقود یا احتمالا کشته شده‌اند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید