امروز: شنبه, ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 25 ذو القعدة 1445 | 2024-06-01
کد خبر: 534866 |
تاریخ انتشار : 10 بهمن 1402 - 2:54 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده گفت: وضعیت کنونی در خاورمیانه خطرناک‌ترین وضعیت حداقل از سال ۱۹۷۳ است. بسیار مهم است که توجه داشته باشیم که این یک زمان فوق‌العاده ناآرام در خاورمیانه است. به گزارش صلح خبر، بلینکن گفت: «من می‌توانم استدلال کنم که ما حداقل از سال ۱۹۷۳ (زمان “جنگ رمضان” یا […]

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده گفت: وضعیت کنونی در خاورمیانه خطرناک‌ترین وضعیت حداقل از سال ۱۹۷۳ است. بسیار مهم است که توجه داشته باشیم که این یک زمان فوق‌العاده ناآرام در خاورمیانه است.

به گزارش صلح خبر، بلینکن گفت: «من می‌توانم استدلال کنم که ما حداقل از سال ۱۹۷۳ (زمان “جنگ رمضان” یا “یوم کیپور” اعراب و رژیم صهیونیستی) تاکنون وضعیتی به خطرناکی وضعیتی که اکنون در سراسر منطقه با آن روبرو هستیم، ندیده‌ایم.»

به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه آمریکا در همین حال در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در واشنگتن گفت: درهای ناتو به روی اوکراین باز است و این کشور به عضویت این ائتلاف نظامی در خواهد آمد.

بلینکن گفت: «من فکر می‌کنم روندی که ابتدا با فنلاند و اکنون با سوئد شاهد بودیم، نشان می‌دهد که درهای ناتو باز است، از جمله برای اوکراین که به عضویت ناتو در آید.»

در نتیجه اجلاس سران ناتو در ویلنیوس از ۱۱ تا ۱۲ ژوئیه، رهبران ناتو بر روی بسته‌ای از سه عنصر برای نزدیکتر کردن اوکراین به این ائتلاف توافق کردند. اولین عنصر ایجاد یک برنامه کمکی برای اوکراین است که انتقال آن به استانداردها، آموزش و دکترین ناتو را تسهیل می‌کند. عنصر دوم ایجاد شورای ناتو-اوکراین و سوم لغو برنامه اقدام عضویت برای اوکراین است که امکان کوتاه شدن روند الحاق این کشور را از دو مرحله به یک مرحله فراهم می‌کند. با این حال، ناتو هنوز برای اوکراین دعوت رسمی نکرده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که گسترش ناتو به اوکراین، تهدیدی مستقیم برای امنیت ملی روسیه ایجاد می‌کند و مسکو وضعیت غیرمتعهد اوکراین را بسیار مهم می‌داند.

پوتین همچنین گفته که روسیه به دلیل نگرانی‌های امنیت ملی خود همواره در برابر عضویت اوکراین در ناتو ایستاده است، اما هرگز با آرزوهای این کشور برای پیوستن به اتحادیه اروپا مخالفت نکرده است.

بلینکن در کنفرانس خبری با دبیرکل ناتو هم‌چنین گفت که شواهد فقدان بودجه اضافی برای اوکراین در میدان نبرد علیه روسیه دیده می‌شود.

وی گفت: بدون مجوز اضافی از سوی کنگره (برای تامین بودجه اوکراین) هر آنچه اوکراینی‌ها در میدان نبرد علیه روسیه به دست آورده‌اند در خطر خواهد بود. این امری حیاتی است که کنگره درخواست بودجه تکمیلی را که رئیس جمهور جو بایدن مطرح کرده است، تصویب کند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید