امروز: جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 25 شوال 1445 | 2024-05-03
کد خبر: 531505 |
تاریخ انتشار : 03 دی 1402 - 23:04 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/فارس رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه این کلان‌شهر دارای بیشترین بافت تاریخی است که احیای آن نیاز به بودجه‌های ملی دارد، خواستار تخصیص بسته‌های تشویقی و حمایتی برای بهسازی این بافت شد. محمدرضا هاجری امروز، ۳ دی در نطق پیش از دستور جلسه […]

صلح خبر/فارس رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه این کلان‌شهر دارای بیشترین بافت تاریخی است که احیای آن نیاز به بودجه‌های ملی دارد، خواستار تخصیص بسته‌های تشویقی و حمایتی برای بهسازی این بافت شد.

محمدرضا هاجری امروز، ۳ دی در نطق پیش از دستور جلسه علنی این شورا با اشاره به مسائل شهری شیراز تصریح کرد: در میان شهرستان‌های فارس، شیراز ، بیشترین بافت تاریخی و فرسوده را داراست. احیا، بهسازی و بازسازی بافت‌ها، نیاز به حمایت جدی بودجه‌های ملی دارد. بسته‌های تشویقی و حمایتی، نه بر کاغذ، بلکه در عمل نیاز است تا بتوانیم در بازسازی و حفظ و صیانت بافت‌ها موفق باشیم. تاکنون شعارها بر عمل پیشی گرفته که باید برعکس شود.

وی با بیان اینکه بی‌توجهی به تهیه پیوست‌های فرهنگی برای تمامی پروژه‌های بزرگ و کوچک شهر، مردم دیندار و انقلابی شهر را آزرده خاطر کرده است، گفت: شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع) است. نمی‌توان مانند پاریس، لندن، ملبورن، رم، تورنتو و لاس وگاس با زیست شبانه، سگ گردانی، پهن کردن بساط قلیان‌کشی در بوستان‌ها و گذرهای اطعمه و اشربه، سبک زندگی غربی را بر سبک زندگی اسلامی – ایرانی تحمیل کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز تأکید کرد: سلامت، نشاط، شادی و شادابی مردم به‌ویژه خانواده‌ها، اصل و محور کارهای مدیرت شهری است که باید بستر ورزش، تفریح و تفرج متنوع با پیوست‌های فرهنگی مناسب در شهر گسترش یابد.

هاجری اظهار کرد: از آنجایی که  در اسفند ماه امسال، دو انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم، از  معاونت اجرایی شهرداری و عواملشان درخواست می‌شود در تمامی محلات و نقاط پرتردد شهر، فضاهای مناسبی را برای تبلیغات انتخابات در نظر بگیرند تا شاهد ولنگاری در تبلیغات شهری نباشیم.

وی با بیان اینکه فضاهای مناسب و پر تعداد و عادلانه ایجاد شود تا زیبایی بصری شهر زیر بار تبلیغات از هر نوعش به نازیبایی تبدیل نشود، گفت: نامزدهای انتخابات باید هزینه فضاسازی‌ها و سپس پاکسازی شهر را به مدیریت شهری پرداخت کنند تا عدالت اجتماعی بر قرار شود.

هاجری همچنین گفت: از آنجایی که شورا و شهرداری در آستانه تهیه برنامه و بودجه سال ۱۴۰۳ است، از تمام فعالان فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی، علمی وجهادی شهر درخواست می‌شود، طرح و برنامه‌های کاربردی خود را به شورا و شهرداری تحویل دهند تا از آن‌ها در طراحی برنامه‌های سال آینده بهره ببریم. شهر باید هنرمندانه اداره شود و هنرمندان می‌توانند در این راستا با ارائه طرح و برنامه‌های خود، به مدیریت شهری یاری رسانده و شهر را هنرمندانه طراحی و مدیریت کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه گفت: به زودی شیراز، میزبان برگزاری جایزه «مریم» خبرنگار عفیفه و عقیله شهرمان خواهد بود و بیش از ۱۶۰ خبرنگار سراسری در این مراسم با شکوه، شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید