امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 3 ذو القعدة 1445 | 2024-05-10
کد خبر: 533656 |
تاریخ انتشار : 30 دی 1402 - 17:05 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

در سومین برنامه بازدیدهای «راهیان پیشرفت» صندوق نوآوری و شکوفایی، جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف از پارک فناوری پردیس به عنوان بزرگترین پارک فناوری غرب آسیا بازدید کردند. به گزارش صلح خبر، در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت «جهاد تبیین» و تأکید رئیس جمهور بر امیدآفرینی هر چه […]

در سومین برنامه بازدیدهای «راهیان پیشرفت» صندوق نوآوری و شکوفایی، جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف از پارک فناوری پردیس به عنوان بزرگترین پارک فناوری غرب آسیا بازدید کردند.

به گزارش صلح خبر، در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت «جهاد تبیین» و تأکید رئیس جمهور بر امیدآفرینی هر چه بیشتر در جامعه با معرفی دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان، سومین کاروان «راهیان پیشرفت» با حضور جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف از دانشکده‌های فیزیک، شیمی، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی و نفت، مدیریت و اقتصاد، همچنین پژوهشکده فناوری‌های انرژی، آب و محیط زیست، از پارک فناوری پردیس و تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این پارک بازدید کردند.

در جریان این بازدید، از شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده دستگاه دیالیز بازدید شد. از حدود ۸ هزار دستگاه دیالیز موجود در کشور حدود ۱۸۰۰ دستگاه تولید داخل است.

دومین بازدید از شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده تجهیزات پزشکی از جمله ماشین بیهوشی، مانیتور علائم حیاتی و ونتیلاتور ICU انجام شد. مدیر تحقیق و توسعه این شرکت نیز یکی از فارغ‌التحصیلان مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شریف است که پس از ادامه تحصیل در کانادا، به ایران بازگشته و در این شرکت، با دعوت از جوانان نخبه و متخصص، دستاوردهای بزرگی را در حوزه تولید تجهیزات پزشکی بدست آورده است. 

در سومین بازدید، اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف از دو شرکت‌ دانش‌بنیان تولیدکننده ماده اولیه پروبیوتیک، محصولات دارویی مختلف از جمله مکمل‌های ورزشی بازدید کردند.

از نکات مهمی که در جریان این بازدیدها مورد توجه اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف قرار گرفت، امکان تعریف پروژه‌های دانشجویی با حضور دانشجویان مستعد و علاقه‌مند، برگزاری دوره‌های کارآموزی، همچنین استفاده از ظرفیت علمی اساتید و دانشجویان برای توانمندسازی هرچه بیشتر و توسعه فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان بود. 

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، پارک فناوری پردیس در سال ۱۳۸۰ در ۲۰ کیلومتری شمال‌شرق تهران و در جوار شهر جدید پردیس تاسیس شد. درحال حاضر ۴۵۰ شرکت و واحد فناور و دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف از جمله فناوری اطلاعات و ارتباطات، زیست‌فناوری، فناوری نانو و … در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند و تاکنون ۲۱۰۰ محصول فناورانه تولید کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید