امروز: شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 26 شوال 1445 | 2024-05-04
کد خبر: 460187 |
تاریخ انتشار : 08 اسفند 1400 - 17:48 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

سومین جلسه شورای مرکزی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در سال ۱۴۰۰ به ریاست سیدمحمد پولادگر، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای و با حضور اعضای این شورا تشکیل شد. به گزارش صلح خبر و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، در این جلسه که امروز (یکشنبه ۸ اسفند) در دفتر معاونت ورزش قهرمانی […]

سومین جلسه شورای مرکزی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در سال ۱۴۰۰ به ریاست سیدمحمد پولادگر، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای و با حضور اعضای این شورا تشکیل شد.

به گزارش صلح خبر و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، در این جلسه که امروز (یکشنبه ۸ اسفند) در دفتر معاونت ورزش قهرمانی برگزار شد، عملکرد ستاد ملی مبارزه با دوپینگ درسال ۲۰۲۱ مورد بررسی و برنامه های ستاد درسال ۲۰۲۲ مورد تصویب اعضای ستاد قرار گرفت. پی گیری امور مربوط به پاسپورت بیولوژیک ورزشکاران استقامتی، برگزاری مراسم روز جهانی ورزش پاک، پی گیری جریمه‌های تعیین شده اما پرداخت نشده ورزشکاران، پی گیری امور مربوط به راه اندازی آزمایشگاه دوپینگ در تهران از جمله مواردی بود که در جلسه امروز مورد بحث قرار گرفت.

در این جلسه پولادگر ضمن تقدیر از اقدامات ستاد ملی مبارزه با دوپینگ، بر اعزام کاروان پاک به المپیک ناشنوایان برزیل و بازیهای آسیایی هانگژو چین تاکید کرد و گفت: آنچه که برای مسئولان ورزش اهمیت دوچندان دارد، کسب نتایج خوب وموفقیت آمیز با کاروانی پاک است. دوپینگ ورزشی یک آسیب اجتماعی جدی است که برای مبارزه با آن نیازمند فرهنگ سازی، افزایش سطح آگاهی ورزشکاران و مربیان و به روز رسانی هستیم.

در این جلسه همچنین غلامرضا نوروزی، رییس فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیرکل ستاد ضمن ارائه گزارش عملکرد، گفت: طوری برنامه ریزی می کنیم که تا زمان اعزام به المپیک ناشنوایان و بازیهای آسیایی حداقل دو مرحله از کلیه اورزشکاران اعزامی تست دوپینگ گرفته شود. وی افزود: یکی از برنامه های ستاد برای سال ۲۰۲۲ افزایش تعداد نمونه گیری به تعداد ۱۴۰۰ نمونه برای رشته های با خطر متوسط، پرخطر و بسیار پرخطر است، در همین راستا در ۳۵ روز گذشته ۲۲۸ نمونه از ورزشکاران ۱۷ رشته نمونه گیری شده است.

مجید شهیدی مدیرکل دفتر حراست، غلامرضا نوروزی رییس فدراسیون پزشکی ورزشی، علی رغبتی مدیرکل دفتر نظارت و برنامه ریزی، نصرالله پریچهره، مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها، فرزاد شارکی و کبارفرد حاضرین در سومین جلسه شورای مرکزی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ بودند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید