امروز: شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 11 ذو القعدة 1445 | 2024-05-18
کد خبر: 205345 |
تاریخ انتشار : 19 آبان 1396 - 17:46 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سلامت صلح خبر رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با اشاره به برچیدن پایگاه‌های مسیر نجف به کربلا گفت: ۴۰۰بیمار در این مدت به مرزها منتقل شدند. سید علی مرعشی در گفتگو با خبرنگار صلح خبر با اشاره به موج بازگشت زوار، اظهار کرد: از صبح جمعه تقریباً تمام‌مسیرهای کربلا […]

به گزارش مجله سلامت صلح خبر

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با اشاره به برچیدن پایگاه‌های مسیر نجف به کربلا گفت: ۴۰۰بیمار در این مدت به مرزها منتقل شدند.

سید علی مرعشی در گفتگو با خبرنگار صلح خبر با اشاره به موج بازگشت زوار، اظهار کرد: از صبح جمعه تقریباً تمام‌مسیرهای کربلا به نجف به سمت مرز درحرکت بوده و با اتوبوس و سایر وسایل نقلیه زائران را به مرز منتقل می‌کنند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه اربعین امسال شاهد بیماری‌های همه‌گیر نبوده‌ایم، افزود: شرایط آب و هوایی نیز مطلوب و مساعد بوده و از امروز شاهد وزش باد در عتبات هستیم.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با تأکید بر اینکه زائران در هنگام برگشت حوصله به خرج داده و تعجیل نکنند، خاطرنشان کرد: امسال نسبت به سال گذشته شاهد موارد محدودی درزمینهٔ بیماری سرماخوردگی بودیم که این نیز به دلیل مساعد بودن آب‌وهوا به‌ویژه در شب‌هنگام است.

وی با اشاره به وضعیت خدمات‌رسانی پایگاه‌های امدادی، تصریح کرد: پایگاه‌های مسیر نجف به کربلا برچیده شده ولی پایگاه‌های سامرا، کاظمین و همچنین شهرهای نجف و کربلا در حال خدمات‌رسانی هستند.

مرعشی با بیان اینکه فعالیت پایگاه‌های امدادی به‌تدریج با کم شدن تعداد زائران تجمیع می‌شود، ادامه داد: بااین‌حال در شهرهای نجف، کربلا، سامرا و کاظمین درمانگاه‌های به‌صورت ۲۴ ساعته ارائه خدمت می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه هیچ کمبود دارویی در این مدت وجود نداشته است، افزود: میزان قابل‌توجهی از داروها اضافه آمده که در طول سال استفاده می‌شود.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در ادامه خاطرنشان کرد: حدود ۴۰۰  مورد از بیماران، مصدومان حوادث جاده‌ای و همچنین بیماران که نیاز به ادامه درمان در ایران داشته‌اند با اتوبوس آمبولانس و آمبولانس‌ها به مرزها منتقل شدند.

وی گفت: درزمینهٔ تردد اتوبوس آمبولانس‌ها و آمبولانس نیروهای عراقی همکاری بسیاری خوبی انجام داده‌اند.

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید