امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 18 شوال 1445 | 2024-04-26
کد خبر: 454633 |
تاریخ انتشار : 26 دی 1400 - 21:48 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/فارس جشنواره حرکات پایه ژیمناستیک فارس با حضور ۴۰۰ ورزشکار دختر و پسر در رده های سنی ۴ تا ۶ سال برگزار شد. جشنواره حرکات پایه ژیمناستیک باشگاه های استان فارس با حضور صفرپور سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان فارس، علی اکبر سلطانی و افسانه خواست خدایی دو  عضو شورای شهر شیراز […]

صلح خبر/فارس جشنواره حرکات پایه ژیمناستیک فارس با حضور ۴۰۰ ورزشکار دختر و پسر در رده های سنی ۴ تا ۶ سال برگزار شد.

جشنواره حرکات پایه ژیمناستیک باشگاه های استان فارس با حضور صفرپور سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان فارس، علی اکبر سلطانی و افسانه خواست خدایی دو  عضو شورای شهر شیراز در مجموعه ورزشی لاله برگزار شد.

سعیدرضا کیخا رئیس هیئت ژیمناستیک استان فارس در این خصوص گفت: همواره از رشته ژیمناستیک با شعارهای زیبایی همچون ژیمناستیک دروازه ورود به تمام رشته های ورزشی، ژیمناستیک الفبای ورزش و …، مبنی بر پایه و مادر بودن این ورزش یاد می شود اما این شعارها هیچگاه عملیاتی نمی شوند.

به گزارش صلح خبر به نقل از هیئت ژیمناستیک فارس، کیخا گفت: اعتقاد دارم که برای اجرایی شدن این شعارها ابتدا باید از برنامه ریزی منسجم در خانواده ژیمناستیک شروع کرد و سپس در این مسیر از سایر ارگان ها همچون آموزش و پروش، شهرداری و … کمک گرفت.

وی ادامه داد: در هیئت ژیمناستیک استان برنامه اصلی خود را به رده های سنی پایه اختصاص دادیم تا در آینده شاهد شکوفایی ژیمناستیک استان فارس در سطح کشور باشیم. هرچند برای رده های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان نیز برنامه هایی همچون برگزاری مسابقات، اعزام به رقابت های کشوری و … را در نظر داریم، اما تمرکز اصلی خود را به رده های سنی پایه اختصاص داده ایم.

کیخا افزود: قهرمانان بزرگی همچون برادران گرایی، امید نوروزی، بهداد سلیمی، حمید سوریان، هادی ساعی و … از فیلتر ژیمناستیک عبور کردند و در رشته های خود به قهرمانی جهان و المپیک دست یافتند. اینکه می بینیم یک فوتبالیست، کشتی گیر یا رزمی کار پس از پیروزی از حرکات آکروباتیک استفاده می کنند، به همین دلیل است که آنها آمادگی جسمانی خود را در ژیمناستیک کسب کرده و سپس در رشته های مورد علاقه خود به موفقیت رسیده اند.

رئیس هیئت ژیمناستیک استان فارس گفت: ما بر مبنای همین هدف، که توجه هر چه بیشتر به رده های پایه ژیمناستیک است، نخستین رویداد بزرگ خود را جشنواره حرکات پایه ژیمناستیک در سطح باشگاه های استان قرار دادیم که با همکاری مدیریت تربیت بدنی شهرداری شیراز برگزار کردیم.

کیخا ادامه داد: در این جشنواره ۲۵ باشگاه ژیمناستیک از شهرستان های شیراز، کازرون، داراب، مرودشت،خرم بید، زرقان،فسا، ارسنجان، نی ریز، خرامه و اقلید با نزدیک به ۴۰۰ ورزشکار دختر و پسر رده های سنی ۴ تا ۶ سال شرکت داشتند که در چند ایستگاه، فاکتورهای آمادگی جسمانی آنها شامل انعطاف، قدرت، سرعت، چابکی و هماهنگی عصب و عضله مورد ارزیابی قرار گرفت.

سعید رضا کیخا با اشاره به استقبال کم نظیر ورزشکاران و خانواده های آنها از این جشنواره افزود: از استقبال بسیار خوب علاقمندان به ژیمناستیک نهایت بهره برداری انجام شد. اعضای کمیته استعدادیابی هیات که شامل مربیان با تجربه ای هستند در ایستگاه‌های آمادگی جسمانی مستقر و ورزشکاران مستعد شناسایی شدند که با حمایت از آنها و برگزاری کلاس های آموزشی بتوانیم این عزیزان را در مسیر مناسبی هدایت کنیم تا زمینه افتخارآفرینی برای ورزش استان در آینده فراهم شود.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید