امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 3 ذو القعدة 1445 | 2024-05-10
کد خبر: 92714 |
تاریخ انتشار : 16 تیر 1395 - 1:44 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

دانش > فناوری – ایرنا نوشت: چین با هدف تبدیل شدن به مرکز جهانی پیش بینی بلایای طبیعی، ارسال 14 ماهواره در مدار زمین را در دستور کار قرار داده است. این کشور از سال 1998 میلادی تا سال گذشته (2015) 19 ماهواره که بیشتر آنها مربوط به پیش بینی وضعیت آب و هوایی و بلایای طبیعی […]

دانش > فناوری – ایرنا نوشت: چین با هدف تبدیل شدن به مرکز جهانی پیش بینی بلایای طبیعی، ارسال 14 ماهواره در مدار زمین را در دستور کار قرار داده است.

این کشور از سال 1998 میلادی تا سال گذشته (2015) 19 ماهواره که بیشتر آنها مربوط به پیش بینی وضعیت آب و هوایی و بلایای طبیعی بود به فضا پرتاب کرد.
در زمان حاضر و با توجه به پایان دوران عملیاتی ماهواره ها فقط 7 ماهواره پرتاب شده از آن زمان فعال است و چین می خواهد تا سال 2025 میلادی 14 ماهواره جدید پرتاب کند.
هدف این کشور تبدیل شدن به یک مرکز پیش بینی آب و هوای جهانی و بلایای طبیعی است تا خدمات متقابلی را در اختیار کشورهای دیگر قرار دهد.
همزمان چین تا آن زمان یک ساختار نظارتی و تحقیقاتی ماهواره ایجاد خواهد کرد و دو گونه ماهواره ایستگاهی و مداری را در اختیار خواهد داشت که اکنون فقط در اختیار اتحادیه اروپا و آمریکاست.
اداره علوم و فنون و صنایع وزارت دفاع روز سه شنبه اعلام کرده است که برای ساخت ماهواره های ایستگاهی و مداری با کشورهای دیگر از جمله با سازمان هواشناسی همکاری نزدیکی خواهد کرد.
مسئله نظارت بر تحولات اقلیمی، آب و هوایی، پیش بینی وضعیت آب و هوا و بخصوص آگاهی از بلایای طبیعی با استفاده از فناوری ماهواره ها همواره مورد توجه دنیا بوده است.
سازمان هواشناسی چین می گوید که 7 ماهواره چین اکنون هر 25 دقیقه آب و هوای کل جهان و هر شش دقیقه آب و هوای هر منطقه ای را بررسی و داده های آن را مخابره می کنند.
بیش از 2 هزار و 500 کاربر شامل شرکت ها و موسسات داخلی در چین هم اکنون اطلاعات این ماهواره ها را دریافت می کنند.
روزنامه «مردم» ارگان حزب حاکم چین می نویسد: ماهواره ها امروز نقش مهمی در جهان برای مقابله و مهار تحولات اقلیمی و بلایای طبیعی و حراست از محیط زیست ایفا می کنند.
در قرن گذشته شمار تلفات توفان در چین به سالی سه هزار و 500 نفر می رسید اما با استفاده از داده های ماهواره این رقم در سال گذشته میلادی (2015) به 21 کشته کاهش یافت.
این در شرایطی است که از سال 1998 میلادی تا سال 2015 ماهواره های چین اطلاعات دقیقی درباره 415 توفان در اختیار نهادهای ذیربط قرار داده اند.
این کشور در راستای توسعه فناوری فضایی خود تاکنون بالغ بر 3 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده و فقط در سال 2015 میلادی 19 ماموریت فضایی انجام داده است.

۵۴۵۴

Let’s block ads! (Why?)

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید